Hur tror ni soc ser på detta???
I somras anmäldes mina barns styvmamma för misshandel av (min) äldsta son, både till socialen och polisen, utredning gjordes men det blev aldrig åtal och hon gick således fri.
Nu ringde polisen att min minsta son (10 år) suttit på förhör hos dem för misstänkt misshandel från pappan, pojken har på skolan sagt att pappa slår honom, de har i sin tur gjort en anmälan på soc. som polisanmält.
Pappan ringde förtvivlat till mig och pratade, frågade om jag visste ngt, om sonen sagt något när han varit här, vilket han inte gjort för då hade jag anmält långt innan.
Det som talar för att pappan skulle kunnat slå till honom är att pojken är "stissig", tänder till för minsta lilla och får vredesutbrott som inte är av denna värld, varpå pappa kan ha sagt "håll truten ungjävel", hotat med att slå eller faktiskt ha slått.
Det som talar mot det är att pojken aldrig sagt något till mig.
Jag har pratat med pappan som skulle sitta ner i helgen och prata med pojken och vi kom överens om att han flyttar till mig på heltid.
Vilket jag egentligen har svårt att tro att pappan i slutändan går med på.
Om inte vi tagit detta beslutet, vad tror ni socialen hade gjort?
Vad gör de nu?
Äldsta sonens anmälan lade de ner då han redan flyttat till mig i annan kommun, men med kille nr 2, hur ser de på att det kommit 2 anmälningar på kort tid, gällande samma sak, visserligen på 2 olika vuxna, men ändå från samma "ställe".
Lite rörigt, jag vet, men jag är nästan i upplösningsstillstånd och vet inte vad jag ska göra, när och hur, allt går nu bara runt.....