rödnos skrev 2013-02-12 13:08:21 följande:
Cloudberry - har du en elektrisk pump? Jag fick inte ur mycket med manuell men med min elektriska vart det andra bullar!
Det hjälper mig väldigt mycket att samtidigt titta på bebisen , tänka att jag har MASSOR, etc etc. Kanske kan funka?
Jo, jag har haft en sån dubbel elektrisk (som jag sålde för en månad sen, ingen idé att ha en så dyr pryl liggandes). Att titta på mitt barn kändes så konstigt, jag drog paralleller till gubbar i runkbås som kollade på nakna brudar (har tidigare fått pumpa för att jag hade en son som låg på BIVA och då får man inte ha barnet med sig, de förslår istället att man ska titta på bilder av barnet, funkar inte alls för mig). Skitkonstigt, jag vet

Helammar iaf min sjumånaders, så jag har absolut mjölk så det räcker, men mina bröstvårtor är ganska små och liksom tubformade, så de verkar inte alls kompatibla med pumpen. När jag ammade i början brukade jag visualisera ett vattenfall för att få igång utdrivningen, jag är inte så lättflirtad, ingen mjölk som sprutar här inte