• spöke

Flicknamn från 40-talet - vilket gillar du MEST?

Här kommer lite mer inspiration för er som letar namn... och lite nöje för er som gillar namn i allmänhet.

I listan finns de tio populäraste namnen för flickor födda på 1940-talet. Vilket namn gillar du mest?

Kommentera gärna vilka du gillar/ogillar. Och vad du tror om framtiden för dessa namn.
    Gör gärna en rangordnad 1-10-lista om du har lust.

För 20-talsnamn se: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m68603276.html
    För 30-talsnamn se: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m68616766.html

SpökeTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-01 15:38
    Pojknamn från 40-talet: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m68631680.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Flicknamn från 40-talet - vilket gillar du MEST?
  • Natulcien

Jag gillar nästan alla de namnen, så svårt att välja bara ett... men det fick bli Eva till sist. Det är vackert.

Minst gillar jag Birgitta och Kerstin, kanske p.g.a. ganska horribla lärarinnor med dessa namn...

• spöke
    Natulcien skrev 2013-02-01 15:32:57 följande:
    Jag gillar nästan alla de namnen, så svårt att välja bara ett... men det fick bli Eva till sist. Det är vackert.

Minst gillar jag Birgitta och Kerstin, kanske p.g.a. ganska horribla lärarinnor med dessa namn...
    Eva är väldigt vackert. Rent och enkelt.
  • Pimpinellan

Jag måste vara märklig eller ha märkliga bekanta för återigen förknippar jag inte de där namnen med just 40-talet. Tungan ute  Eva och Karin är fastrar från 20-talet,Monica samålders,Anita 60-tal,Ingrid och Inger också... Eva jämnålders också!

• Nano07

Birgitt så klart för det heter min dotter på 3½ mån :) (Ja, det är ett stort släktnamn från både min mammas och pappas sida)

• DenNamnbitne

Jag måste svara

1. Eva - det heter min kära mamma (född 65)
    2. Ulla
    3. Karin
    4. Inger
    5. Ingrid
    6. Kerstin
    7. Birgitta
    8. Margareta
    9. Monica
    10. Anita

De två sista har jag riktigt svårt för

• IsDimma

I ordning bäst till sämst. Gillar Ingrid, Kerstin, inger, Birgitta och Anita. sen kommer Karin, Monika, Eva, Margareta och stackars Ulla hamnar längst ner även i denna omröstning. Må det dröja länge än innan Ulla återkommer!

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • spöke
    IsDimma skrev 2013-02-10 19:41:24 följande:
    I ordning bäst till sämst. Gillar Ingrid, Kerstin, inger, Birgitta och Anita. sen kommer Karin, Monika, Eva, Margareta och stackars Ulla hamnar längst ner även i denna omröstning. Må det dröja länge än innan Ulla återkommer!
    Hehe, stackars Ulla.
Svar på tråden Flicknamn från 40-talet - vilket gillar du MEST?