• Nelly88

Nyfödd vill inte amma

Hej Är desperat efter tips! Min fem dagar gamla son föddes lite mager och uttorkad i vecka 42. Han orkade inte amma på bb utan fick hälls i honom med kopp, dock kröktes han upp allt vi gav och han blev tröttare, han lades in på neo och fick sondat in mjölken. Nu vägrar han ta bröstet och ligger bara och gallskriker. Därför pumpar jag och ger honom på flaska. Snälla hjälp mig, jag vill ju så gärna amma!

• Svar på tråden Nyfödd vill inte amma
  • Nelly88

Var inne på förlossningen 21 timmar med pinvärkar, men han kom ut av sig själv, använde bara lustgas...

• Nelly88

Har ju varit inlagd med honom på neo och de försökte hjälpa till med amningen men lyckades inte, jag ville bara hem därifrån och började med flaskan för att han skulle bli av med sonden...

BF 17/1 2013
  • så mycket bättre

Ta kontakt med amningshjälpen, de brukar ha hjälp i de flesta kommuner! Det kan bli svårt att börja amma om man börjat från början med flaska eftersom det är "jobbigare" att amma men om du verkligen vill så ge inte upp!

• seandra82

har du testat att ta bröstmjölk o lägga på runt bröstvårtan det kanske gör att han vill ta bröstet 

• Nano07

Ring din närmaste amningsmottagning, de brukar kunna mer än BB eller BVC. Amningshjälpen är också jättebra.

Kanske kan amningsnapp vara till hjälp?

Svar på tråden Nyfödd vill inte amma