• Anonym (=))

    Jag är jobbar som telefonförsäljare. Fråga mig vad du vill

    Ett av Sveriges mest hatade yrken.
    Jag vet att du inte vill att jag ska ringa till just dig men du kanske har något du vill prata med mig om ändå Flört

  • Svar på tråden Jag är jobbar som telefonförsäljare. Fråga mig vad du vill
  • Anonym (=))
    Free Spirit Free Love skrev 2013-02-06 10:27:40 följande:
    Jag kan tycka det är lite kul när telefonförsäljare ringer, inte alltid men ibland. Jag lyssna,r argumenterar och pratar på. När de har gått nån minut och försäljaren fortfarande inte har fattat att jag inte är intresserad brukar jag säga "detta har varit trevligt, men bara så du vet har jag också jobbat som teleförsäljare, så du kommer inte få något sälj på mig".
     Då brukar de muttra något argt och slänga på luren, och sen aldrig ringa igen Skrattande 

    Vissa som ringer är verkligen agressiva säljare, som tror att deras ord är hypnotiserande, och jag kan förstå att det är de för människor som inte har jobbat inom den branschen!

    Hur ser din säljtaktik ut? är du en som pratar bort folk, får dem förvirrade och sedan får in ditt sälj, eller kör du på kvalitetssälj?
    Jag tycker det är jätte kul när det ringer telefon försäljare nu för tiden, speciellt om dom ringer för att sälja min produkt, då lyssnar jag o argumenterar och "låter mig fångas med" o släpper taget precis innan dom tror att dom får sälja
    Jag kör på kvalitetssälj rakt av, vill att kunden ska förstå vad det är jag säljer omom jag misstänker att kunden inte förstår så avbryter jag säljet. 
  • Anonym (Lämna mig ifred)

    När tänker ni lämna mig vara i fred ? Ni ringer för fan på tid och otid, vad kan jag göra för att få slut på ringandet ? vågar inte skälla ut er. Går det att anmäla er ?

  • Petite Chérie

    Måste ni ringa mitt i middagen alltid? Har ni någon superpower så ni vet att vi precis satt oss ner för att äta?


    Evolution isn't an opinion, it's fact.
  • nemo23

    hejsan, nu är de så att jag har fått ett jobb ang informatör som på stort vis fungerar liknande telefonförsäljare. vem vet de kanske t o m är ett finare ord bara. hur som helst så har jag en fråga, jag fick reda på att man sköter uppringen via dator. krävs detta att man har mic + hörlurar eller hur fungerar detta? PS jobbar hemifrån och har inte fått mkt information, den kommer säkert senare men blev så intresserad just nu att veta. 
    hör gärna av dig.

  • Studenten13

    Njuter du av ditt jobb? Jag har hört talas om få som faktiskt tycker om att vara telefonförsäljare, även om jag känner till ett fall där person trivs som fisken i vattnet Skrattande Om ja, varför? Vad motiverar dig?


     


    En bekant till mig jobbar i kundsupport och klagar ofta på att 'idioterna på säljavdelningen'. De prackar ofta på människor (främst gamla) saker de absolut inte behöver eller inte kan använda överhuvudtaget, och i slutändan blir det min bekantas avdelning som får städa efter dem. Nu är väl det här lite beroende på var du jobbar, men är det något du känner igen? Har du kollegor som säljer "oansvarigt"?

  • Anonym (=))
    nemo23 skrev 2014-02-12 02:28:10 följande:
    hejsan, nu är de så att jag har fått ett jobb ang informatör som på stort vis fungerar liknande telefonförsäljare. vem vet de kanske t o m är ett finare ord bara. hur som helst så har jag en fråga, jag fick reda på att man sköter uppringen via dator. krävs detta att man har mic + hörlurar eller hur fungerar detta? PS jobbar hemifrån och har inte fått mkt information, den kommer säkert senare men blev så intresserad just nu att veta.  hör gärna av dig.

    Vi arbetar via ett datasystem som ringer upp förprogramerade nr som passar den tjänst vi säljer (föräldrar till dagis barn om det är småbarns saker, pensionärer om det är rullatotorer, hundägare om det är hundmat osv). För att reducera bakgrundsljud för kunden och för att det inte ska bli för rörigt med röster på kontoret har vi alltså hörlurar med mikrofon. Arbetar du hemmifrån och har en bra dator med bra högtalare och mikrofon kan jag inte se hörlurarna som ett krav.
    Studenten13 skrev 2014-02-12 02:40:21 följande:
    Njuter du av ditt jobb? Jag har hört talas om få som faktiskt tycker om att vara telefonförsäljare, även om jag känner till ett fall där person trivs som fisken i vattnet  Om ja, varför? Vad motiverar dig?   En bekant till mig jobbar i kundsupport och klagar ofta på att 'idioterna på säljavdelningen'. De prackar ofta på människor (främst gamla) saker de absolut inte behöver eller inte kan använda överhuvudtaget, och i slutändan blir det min bekantas avdelning som får städa efter dem. Nu är väl det här lite beroende på var du jobbar, men är det något du känner igen? Har du kollegor som säljer "oansvarigt"?

    Jag trivs. Nu sitter inte jag o lurar på folk saker som dom inte behöver, det har jag inte samvete till, utan jag hjälper såna som behöver hjälp med den produkt vi säljer. Jag älskar att prata med kunderna, har haft många givande samtal
  • Rataxes

    Brukar svara med "det låter intressant, kan du vänta ett ögonblick?" sen lägger jag luren och går och gör något annat. Skulle vara intressant att få veta hur länge du hänger kvar?


    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Anonym (=))
    Rataxes skrev 2014-02-12 12:14:29 följande:
    Brukar svara med "det låter intressant, kan du vänta ett ögonblick?" sen lägger jag luren och går och gör något annat. Skulle vara intressant att få veta hur länge du hänger kvar?
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell

    Beror på, vissa människor hör man att dom gör så som du säger, vissa människor kommer faktiskt tillbaka. Är jag osäker på vilken typ av människa det är hänger jag kvar kanske en minut eller två undertiden jag gör administrativt arbete.
  • Anonym (Trusse)

    Hur står du ut med dig själv genom att ringa runt och ofreda människor på det sätt som du gör? Och varför ringer ni till folk som inte bett om att bli uppringda? Det är det som gör er så hatade.

  • Anonym (=))
    Anonym (Trusse) skrev 2014-02-18 18:05:48 följande:
    Hur står du ut med dig själv genom att ringa runt och ofreda människor på det sätt som du gör? Och varför ringer ni till folk som inte bett om att bli uppringda? Det är det som gör er så hatade.

    Jag ringer inte folk som bett om att inte bli uppringda, jag har full koll på vem jag ringer, ber man mig att inte bli uppringd igen så ringer jag inte mer. Sen vill jag inte påstå att jag ofredar folk heller (förutom idioterna som vägrar lyssna på vad jag har att säga, dom känner sig nog ofredade eftersom det inte går in i huvudet på dom vad jag vill) 90% av alla som jag pratar med lämnar samtalet lite gladare än när denne svarade i telefonen. Varför? Jo för att jag är så förbaskat trevlig, jag hjälper folk, ett samtal från mig så kan du om du har tur spara 500:- i månaden och dessutom få nya prylar.
  • Maryam88

    Hur orkar du med alla vidriga människor som beter sig vidrigt i telefonen? Hur länge har du jobbat som säljare?

  • Anonym (=))
    Maryam88 skrev 2014-02-18 18:26:39 följande:
    Hur orkar du med alla vidriga människor som beter sig vidrigt i telefonen? Hur länge har du jobbat som säljare?

    Jag tycker dom är ganska roliga faktiskt har jobbat med det är i snart två år. Stormtrivs
  • melicia

    Hur fan kan du jobba som telefonförsäljare är min fråga?

  • Anonym (Trött)
    Anonym (=)) skrev 2014-02-18 18:36:09 följande:

    Jag tycker dom är ganska roliga faktiskt har jobbat med det är i snart två år. Stormtrivs
    Finns det inte vissa dagar då det är bara tröttsamt 
Svar på tråden Jag är jobbar som telefonförsäljare. Fråga mig vad du vill