Biomamman struntar i massa saker... jag ger upp snart
Ok, vet inte var jag skulle lägga detta men det blev här i alla fall.
Min man har flera barn sedan tidigare och mamman till dessa barn har stora problem. Förutom att det ser ut som en sjuklig samlarlya där hon bor så drar hon på sig skulder hela tider och har hållt på att bli vräkt flera ggr sista året. Hon håller barnen hemma från skolan till som tätt även när dom inte är sjuka även om hon påstår det för att hon förmodligen inte orkar åka med dom dit på mornarna, soc har tidigare varit involverade men kan inte göra mer såvida pappan inte begär ensam vårdnad. Det går mycket löss på skolan och barnen har fått löss flera ggr de sista månaderna, varje gång de åker till mamman mailar pappan och säger att hon MÅSTE titta efter löss och vilken dag hon måste behandla gång nr 2 för att ev nykläckta ska dö. Men hon bara struntar i det. Dessutom säger hon såklart inte att hon struntar i det utan det får man upptäcka när lössen kommer tillbaka.
Hon är ute efter att förstöra eftersom hon är bitter och kan inte föra en enda konversation utan att kasta ur sig massa fjortiskommentarer om hur dum i huvud pappan är och hur patetisk han är, anmärker på både hans sätt och utseende. Hon har ju något problem och inget vi gör verkar hjälpa. Det här är ändå de minsta sakerna hon gör, hon jävlas konstant och vägrar svara på samtal och sms om barnen och lägger in spärr på pappans nu så han inte kan ringa henne när det är något. Om pappan går till doktorn vid sjukdom så skriker hon att han är dum i huvudet för det också. Inget är bra och hon bara är elak så det dryper om det.
Idag så upptäckte jag idag att JAG fått löss och jag blir så jävla trött, hon var informerad om att dom skulle avlusas IGEN, dvs gång nr 2 när dom var hos henne men hon har inte ens tittat efter löss eller kammat eller använt lusmedlet. Igen.
Nu vill jag fan anmäla henne för att jag fått löss, jag greppar efter halmstrån, inget hjälper och det här kommer fortsätta livet ut. Hjälp :-´(
Jag älskar min man och jag vet att han gör allt han kan men vi rår inte på henne. Vad ska vi göra?