Exet vill ha varannan vecka för vår 11mån. Hur brukar dom dömma i rätten?
Jag tycker nämligen det är för tidigt. Jag har varit hemma med honom hela tid och skött i princip allt ikring honom.
Jag tycker nämligen det är för tidigt. Jag har varit hemma med honom hela tid och skött i princip allt ikring honom.
Hur skulle du vilja ha det?
Nej, det är osannolikt att de dömer till varannan vecka i den åldern.
Men det är ju bra om du kommer med ett motförslag på umgänge,har du något eget förslag?
Är du ens stämd?
Varannan vecka är inte troligt men växelvis boende kan det bli.
Min första tanke blir hur man rent praktiskt löser vv med ett så litet barn. Antar att barnet inte går på dagis än?
Ska ni isf vara fl varann vecka och jobba varann vecka?
Hur har ditt ex tänkt att det ska funka?
Så länge barnet inte går i förskola så måste det väl få bo hos den förälder som är hemma i veckorna.
Sen måste du nog acceptera att det blir växelvis boende som gäller. Kanske 2-3 dagar åt gången är mer rimligt i den åldern?
Jag tror också de kommer döma till växelvis 2-3 dagar var. Innan dagis tror jag tom att han ha rätt att ha barnet mer på heltid för att vara pappaledig. Ring tingsrätt eller socialförvaltningen och fråga!
Växelvis skulle kunna funka.
Lillen går inte på förskola än, först i augusti.
Då får han ju jobba och vara ledig 1-2dagar då + ev 1 dag då jag jobbar men att han kommer hem på kvällen igen.
Jag har inte blivit stämd, men han hotar med det då jag inte vill ha v v eftersom han är så liten. Vi har gemensam vårdnad..
Nej, han kommer inte få igenom det .Ta det lugnt.
varannan helg kanske..kommer han få. En utredning som görs när man blir stämd tar ca ett år
och då kan varannan helg vara lagom. Om inte ni börjat frivilligt med ngt annat under tiden.
Eller en natt i veckan, men då blir båda vädldigt låsta av en sån dom. Vet inte hur det skulle funka praktiskt?
Tänk om du en helg vill åka bort? Det kan du inte då om han har säg, fredag-till lördag varje vecka.
Vill inte heller ha varanna vecka så jag planerar att flytta minst 3 mil bort för då får han långt till dagis. Han kan ha varannan helg tycker jag.
Vi har varit sambo i 4år och han har varit ned från dag 1.. Det kan vara mycket snack han är inte speciellt driftig men jag vill hellre förekomma än tvärtom. Jag vet inte hur ett samarbete skulle gå, men ganska ok. Han är väldigt mån om att ha sina andra barn som han har v v så mycket som möjligt utöver det..
Anonym-flytta långt från dagis? Hur kan man resonera så? Är det pappan eller barnet du tänkt straffa??
Jag tror han förstår det men är bara rädd för att vi faktiskt flyttar denna gången. Rent praktisk funkar det inte heller eftersom liten inte går på dagis. Jag vill inte undanhålla barnet från honom jag är glad att han bryr sig men som sagt.. Rent praktiskt funkar det ju inte..
Jo jag menar flytta isär. Vi bor fortfarande tillsammans i samma hus.