• LillaBabyK

4 månaders vaknar ofta, kommer inte till ro.

Jag har en fyra månaders som inte verkar komma till ro och vaknar till hela tiden från att han somnar vid 23 till runt 3 på morgonen. Han vaknar till flera gånger i timmen, slänger med huvudet och armar, gnäller och ålar sig. Bara snutta fungerar trots att han tar napp. Är det någon som vet vad det kan vara? Tycker så synd om honom som inte kommer till ro. Han är aldrig gnällig eller missnöjd på dagarna utan är ett glatt, socialt och lätt barn. Någon som har tips, tankar eller erfarenheter?

• Svar på tråden 4 månaders vaknar ofta, kommer inte till ro.
  • Antilopen

Pruttig? Prova att cykla med hans ben eller helt enkelt trycka upp hans ben ganska hårt mot magen. När jag gjorde så på min son kvälls/nattetid så kom det ut en maaaassa luft.

• LillaBabyK

Jag har försökt en massa sånt men det kommer inget? Men det känns som att det skulle kunna vara det..

• LillaBabyK

Vi samsover! Fast vi ligger ju inte direkt sked, han rullar runt och håller på så jag vet inte hur mycket närhet han får.. Jag börjar misstänka att han kanske är hungrig men borde han inte vakna upp helt då?

• Antilopen

Nej det tror jag inte han måste, han kan säkert vara hungrig och söka tutten halvsovande

Svar på tråden 4 månaders vaknar ofta, kommer inte till ro.