Ung mamma
Hur gamla/unga var ni när ni fick era barn?
Jag var 17 år när jag fick första, 18 när jag fick andra och sen blev det ett hopp till 26 år innan nr 3 kom.
Alla 3 är tjejer.
Har även 2 barnbarn på 3 år och 1,5 år (de är killar )
Hur gamla/unga var ni när ni fick era barn?
Jag var 17 år när jag fick första, 18 när jag fick andra och sen blev det ett hopp till 26 år innan nr 3 kom.
Alla 3 är tjejer.
Har även 2 barnbarn på 3 år och 1,5 år (de är killar )
Jag var 18 med första, 21 med andra och får den 3e innan jag fyllt 23. Nu när jag är "vuxen på riktigt" har man ju fått lite perspektiv på livet och har lite förstått hur jobbigt det var att vara ung förälder Inte minst att det var svårt att hitta en gemenskap med folk, de gamla vännerna försvann och på öppna förskolan var det så många äldre som jobbade och hade hus och fick ordentlig föräldrapenning osv. Och så var man ju tvungen o verka stark hela tiden eftersom folk har en tendens att vara skeptiska mot unga föräldrar, och då vill man verkligen inte erkänna att det känns svårt I min kommun fanns det en ung mamma grupp iaf, och det var väl den man levde för :P Idag känner jag mig väldigt engagerad i unga föräldrar frågor, och det enda rätta är att STÖTTA! och inte bara på det där klämkäcka sättet att -Det där klarar du! För det fanns det många som sa till mig och sen gick man hem och la sig sig med frågan HUR ska jag klara det här? Och så kände man sig liten och ville helst kunna krypa upp i knät på sin egen mamma. Men nu är jag stor och stark och har plats för massor av barn i MITT knä
Jag är 21 och fick min tös som nu är fem i aug när jag var sexton år :)
Jag var 17 år när jag blev gravid med första, fyllde 18 ett par månader innan förlossningen.
20 år när andra föddes, fyllde 21 några månader senare.
Fyllde 24 år fem dagar efter att tredje hade fötts och var, och är än, 29 när fjärde föddes i somras.
Har två pojkar och två flickor :)
Min man är tre månader äldre än mig och han är pappa till alla fyra barnen och vi är tillsammans än ^^
Jag tycker att jag blivit bemött ganska bra av de flesta. Vi fick gå till bvc en gång i månaden hela första året, vilket jag alltid antagit att det var för att dom ville hålla lite koll på oss så att vi tog hand om honom ordentligt.
Tycker nog snarare att vi fått tråkigare bemötande över antalet barn vi har, än över vår ålder. Med kommentarer och "lekfulla" gliringar om att vi inte behöver befolka jorden på egen hand, frågor om vi inte har någon tv, om vi vet vad preventivmedel är osv...
Jag var 21 när jag fick min son och 22 när jag fick min dotter.
fick min första när ja va 16 och nu är jag 18 och väntar andra :)
Var 17 när våran dotter kom. Hon är nu 15 mån och jag blir 19 i år. Planerar nu nr 2
Jag var 15 när jag fick min son. Jag blir 17 det här året.:)
var 18 år då jag fick första och är nu 23 år och väntar 4e barnet