• karet

Bästa spillfria flaskan? Nån som har något tips?

Vi skulle vilja köpa en spillfri flaska/mugg att ha här hemma till vår törstiga 1.5-åring men vi har hittills inte någon som lever upp till förväntningarna, så nu frågar jag här. 

Vilken flaska/mugg kan ni rekommendera? Det spelar ingen roll om det är sugpip, hällpip eller vad sjutton det nu finns för alternativ. Så länge det INTE går för ungen att hälla ur, skaka ur, droppa ur osv.   

• Svar på tråden Bästa spillfria flaskan? Nån som har något tips?
  • MeJustMe

Vi har en NUK mugg, med handtag. mjuk pip och går inte att hälla ur. Den är kanon!
    Vet inte om det kanske finns olika, men vi har den med Musse Pigg tryck på.  

• Echo

Avent och oxotot är de vi har som är både spillfria och går att dricka ur. Annars är det antingen eller. Nuk hade vi till stora barnet, men han bet sönder piparna och de är rätt dyra.

• MeJustMe

Ja, om barnet biter så håller nog inte den pipen så länge.. och ja, dom är inte så billiga.
    Men Esska har ju vanliga plastmuggar som man kan sätta i en grej i så dom blir spillfria, dock vet jag inte om dom går att skaka o så utan att det åker ur.... 

• Echo

Jodå, Esskamuggarna är spillfria. Men svåra att få något ur.

• MeJustMe

Ja men då är dom ju verkligen spillfria då :) 
    Vet att det är svårt att få ur något, så vi använder utan den lilla gummigrejen. 

• karet
    Echo skrev 2013-02-05 10:48:51 följande:
    Avent och oxotot är de vi har som är både spillfria och går att dricka ur. Annars är det antingen eller. Nuk hade vi till stora barnet, men han bet sönder piparna och de är rätt dyra.

Det kommer inte ur vatten trots skakning eller så?
    För priset känns som det kvittar just nu, bara vi slipper få vatten ÖVERALLT inne :P

Att hon skulle bita sönder tror jag inte är nån risk, hon är ingen bitare direkt.     
  • Echo

Alla tre är spillfria enligt min erfarenhet. Tills nuk-pipen gått sönder då. Jag gillar oxotot bäst, men aventen känns mer rejäl. En smaksak.

• Echo

Tillägger att det har hänt att ventilen i oxotot lossnat och att den då inte är spillfri. Det har dock bara hänt när den kastats i golvet upprepade gånger.

• MeJustMe

Nuk muggen måste man klämma på pipen för att det ska rinna ur den om man inte dricker.
    Åk till barnens hus och kolla på muggar, dom brukar ju ha några olika att välja på.... 

Svar på tråden Bästa spillfria flaskan? Nån som har något tips?