• emmy0607

Stor mage? (BILD) Gravid V.18 (17+1)

Hej alla tycker ni jag har för stor mage för att vara i vecka 18 (17+1) dock ser den gigantisk ut just på denna bilden.. är min första grav.. är så nervös ska på första ultraljuder nu 13/2. Och har inte fått höra hjärtljud ingenting så är lite nervös hihi :D

• Svar på tråden Stor mage? (BILD) Gravid V.18 (17+1)
  • EvelinasSyster

Nej, jag hade nog inte ens tänkt tanken att du var gravid om jag inte känt dig och vetat hur du ser ut i vanliga fall så att säga Grattis till graviditeten, ultraljudet är verkligen en upplevelse! {#emotions_dlg.flower}

• matildabt

tycker jag absolut inte. jag va lika "stor" i den veckan om inte större:)) lycka till på ultraljudet!:)

• emmy0607

jag är mullig i vanliga fall men min mage har ALDRIG varit så, och när jag ligger ner och håller in magen så får jag en kula nere på magen :)

• Två döttrar och en son

Nej det tycker jag inte.
    Tycker du ser högst "vanlig" ut som gravid i fjärde/femte månaden.
    Jag hade större och utstående mage i v 17 med först och tom barnmorskan trodde det var tvillingar pga det.
    Nu är jag i v 14+1 med fjärde och har en stor boll som står rätt ut!   

• emmy0607

okej var bara tvungen att fråga andra, får kommentarer hela tiden att jag ser jätte stor ut för att vara i den vecka jag säger jag är i, men iaf då vet jag att det är fler hihi :D så mysigt är det längtar tills jag känner första sparkarna :D

• matildabt

Tycker du har helt normal kroppsform? jättefin! Och magen likaså :)
    Ja första sparkarna är spännande. Skrek rätt ut "HAN SPARKAAAAR" när jag kände första och blev helt stissig haha, det är underbart :) 

• ostboll

Åhh, vad fint :') jag är två veckor bakom dig men min mage syns inte alls ännu. Jag önskar att jag har lika fin mage som dig om två veckor men det känns lite för överambitiöst om den ska växa så mycket tills dess, haha! :D Längtar till jag ser gravid ut.

• emmy0607

matildabt : lär nog göra som dig då skrika rakt ut ibland tror jag att jag känner något men är inte säker men säger till min man känn på min mage känner du något och han skrattar bara haha  :D

• emmy0607

ostboll:
     awww vad roligt, jag vill se min bebe nu!!! kan inte vänta mer känns som en evighet tills jag ska på ultraljudet :( har du varit på ditt första ultraljud än :D Kramis

• emmy0607

ruggugglan: ja jag kolla lite på andra bilder på andra gravida och ungefär såg alla likadana ut Skrattande

• natha
    emmy0607 skrev 2013-02-08 12:34:19 följande:
    ruggugglan: ja jag kolla lite på andra bilder på andra gravida och ungefär såg alla likadana ut Skrattande

fin mage :) sån vill jag också ha. Går in i vecka 17 imorgon :)
  • emmy0607

natha: tack så jätte mycket <3 så roligt, hur känns det för dig har dina symptomer försvunnit ? :D

• matildabt
    emmy0607 skrev 2013-02-08 12:28:18 följande:
    matildabt : lär nog göra som dig då skrika rakt ut ibland tror jag att jag känner något men är inte säker men säger till min man känn på min mage känner du något och han skrattar bara haha  :D
    Haha ja men gör det, skrik ut alla känslor haha. Jo men säkert att det kan vara oite "buffar" du känner om du tror du kände nått, de där hårdare sparkna brukar ta lite längre tid men visst är det olika :)

haha ja men klart man vill att dom ska känna, jag sa alltid i början när jag kände " hjär ta på den ta på den, kände du?!" då skratta han också bara åt mig :P 
Svar på tråden Stor mage? (BILD) Gravid V.18 (17+1)