• Anonym (Mamma)

Är tillräckligt gammal för att bestämma över mitt liv!!!

Blir så trött på att folk ska hålla på. Är en 35-årig mamma som har en go och underbar son på snart 4år. Och nu är jag gravid igen med min nya kille.

Jag och min sons pappa separerade för snart 2 år sedan då han träffade en tjej som var yngre än mig och är rena psykfallet. (Jag vet det med tanke på att hon har tidigare gått på BUP och hon har bott i fosterhem).
    Jag och exet ligger nu i vårdnadstvist angående min son då han tror att han kan ta honom ifrån mig bara för att jag har ADHD och för att jag har Bipolär sjukdom, Visserligen har min nya kille ADHD och hans 6-åriga son med. Men det brukar vara lugnt här. Ibland bråkar 6-åringen med min son men då stänger vi in dem i vars ett rum och så får de vara där tills de har lugnat sig.

Mitt ex är bara ute efter mig och min son för att vi flyttade med min nye kille och hans son 35 mil ifrån där vi bodde då vi hade problem med soc. Här där vi nu bor är soc betydligt mycket bättre. 
    Där vi bodde innan blev vi bara anmälda hela tiden för att vi slog på ungarna. Ibland hände det och händer fortfarande att vi tar tag i dem i armarna och får dem till att lyssna och ibland har de fått sig några smällar i rumpan, men vad gör det?

Jag älskar min son över allt annat och vad gör det att han fortfarande har napp och att han fortfarande har blöja? Men det är uppenbarligen fel enligt mitt ex.

Mitt ex har även klagat på att jag har hållt min son hemma alldeles för mycket från dagis, men han har ju faktiskt problem med sina luftrör och han har problem med sin mage. Jag är mycket med han på sjukhuset eftersom jag är orolig för honom, men när mitt ex har honom så är han aldrig på sjukhuset. Han påstår även att min son inte har några problem med sina luftrör eller med sin mage när han är hemma hos exet och hans nya tjej.

Jag vet att båda två röker och även om de röker utomhus så har min son STORA problem med sina luftrör när han är hos mig på grund av deras rökning. Det spelar ingen roll om de röker utomhus eller vad för det drabbar min son.

Mitt ex har sökt om ensam vårdnad, men det har jag också. Och jag tror att jag vinner. För eftersom exets nya tjej inte har barn vet hon inte hur man tar hand om andras heller och så är det bara.

Nu har vi min son vars 10 dagar åt gången.

Ville bara skriva av mig lite då jag blir så arg på att folk ska lägga sig i vad jag gör hela tiden och jag är faktiskt 35 år gammal.

• Svar på tråden Är tillräckligt gammal för att bestämma över mitt liv!!!
  • Anonym

Jag och min sons pappa separerade för snart 2 år sedan då han träffade en tjej som var yngre än mig och är rena psykfallet. (Jag vet det med tanke på att hon har tidigare gått på BUP och hon har bott i fosterhem).

Det är ju du som är psykfallet!! Du säger att hon är ett psykfall och du vet de för hon gått på BUP och bott i foster hem med du had ADHD och bipolär och är ju sjuuuukt normal. Stackars barn  

• sirisdotter
    Anonym (Mamma) skrev 2013-02-05 20:24:37 följande:
    Varför hoppar alla på mig? Jag vill inte att mitt ex ska ha min son
    DIN  son?    Ditt ex var/är styvfar?  
  • Mummamalin
    Anonym (abc) skrev 2013-02-07 10:06:52 följande:
    Ni som skriver att det är barnmisshandel som ts sysslar med.

Vet ni egentligen vad barnmisshandel är?

Lagen om förbud mot barnaga kom till för att inte föräldrar skulle kunna hävda att deras misshandel handlade om vanlig uppfostran. Vi talar alltså om barn som i princip varit blåslagna och där det var svårt att avgöra om det "bara" varit uppfostran.
    Att smälla till på en blöjrumpa är inte hela världen, även om det givetvis inte är bra.
    Jag reagerar mycket mer på att barnet fortfarande har blöja - det är oroväckande och tyder på brister i föräldraskapet.

Ts skriver dock själv att de har kontakt med soc - förmodligen trivs ts bättre med soc där hon bor nu för att detta soc försöker hjälpa familjen istället för att stjälpa.       
    Nej nej nej.
    Smisk är inte OK, det är fysiskt våld. End of discussion.
  • Anonym
    Anonym (abc) skrev 2013-02-07 10:06:52 följande:

Att smälla till på en blöjrumpa är inte hela världen, även om det givetvis inte är bra.
    Jag reagerar mycket mer på att barnet fortfarande har blöja - det är oroväckande och tyder på brister i föräldraskapet.

Varför gör det någon skillnad om barnet har blöja eller inte när man slår ? :o
  • Jellybeanbaby
    LindaEfraim skrev 2013-02-07 10:55:59 följande:
    Anonym (abc)

Eftersom ts flyttade tyder det på att inte är samarbetsvillig med soc utan flyr. Visst hon må vara 35 år men hennes mentala mognad har inte hängt med och är långt ifrån 35 år. En vuxen människa vet om att man lär sig inte genom straff som barn utan genom kunskap.
    Håller med.
    Att sonen är 4+ och fortfarande går i blöjor visar att han är lite sen i mognaden han också.
    ?To argue with a person who has renounced the use of reason is like administering medicine to the dead.? / Thomas Paine
  • Lindsey Egot the only one

Jellybean

Det är nog inte sonens mognad det är brist på utan omsorgen han får. En 4 åring borde vara blöjfri för längesedan. Men eftersom ts inte har den förståelsen blir hennes son lidande.

• Jellybeanbaby
    LindaEfraim skrev 2013-02-08 12:02:41 följande:
    Jellybean

Det är nog inte sonens mognad det är brist på utan omsorgen han får. En 4 åring borde vara blöjfri för längesedan. Men eftersom ts inte har den förståelsen blir hennes son lidande.
    Jo, precis. Det går väl hand i hand.
    ?To argue with a person who has renounced the use of reason is like administering medicine to the dead.? / Thomas Paine
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2013-02-08 12:38:51 följande:
    Jo, precis. Det går väl hand i hand.

Blöjan kanske är som en trygghet när uppenbarligen mycket saker i hans tillvaro inte är bra. Jag tycker inte att ni ska lägga så stor vikt på om han har blöja eller ej, det viktigaste är väl att han mår bra ?
  • sextiotalist

Nu kanske du är 35 och har rätt att bestämma över ditt liv och även själv ta konsekvenserna av detta. Men ert barn har två föräldrar som har lika mycket rätt till inflytande över de beslut som tas runt barnet.

Jag är ledsen, men jag får väldigt dåliga vibbar när jag läser vad du skriver (jag har läst allt). Jag tvivlar inte alls på att du älskar din son, men du har uppenbarliga problem med ditt föräldraskap.

Att stänga in en 4-åring "för att de ska lära sig" är i mina ögon dåligt föräldrarskap, även att smälla till de i rumpan av samma skäl. Att ringa varje dag när barnet är hos den andra föräldern "för att inte glömma mamma" tyder i mina ögon på att man inte inser vad föräldraskapet innebär.

Samma sak som att kalla en kvinna för psykfall pga fosterhemsboende och PUB-samtal.

Du behöver nog mer stöd i ditt föräldraskap, mer än vad du inser själv.          

• Asperger1989
    LindaEfraim skrev 2013-02-08 12:02:41 följande:
    Jellybean

Jag är 14 år faktist! Och har med blöja, så borde jag med vara blöjfri för längesedan? Spöke
    Du har fel, och jag tycker du är inte snäll när du säger så Gråter 
  • Anonym
    Venne skrev 2013-02-05 20:13:51 följande:
    Gissar och hoppas också på skämttråd..

TanganyikaIka skrev 2013-02-05 20:14:26 följande:
    Det verkar ha startats flera såna under dagen idag. *konstaterar* 

• Lindsey Egot the only one

Asperger1989

om det var känsligt för dig!
    Men är föräldern lika moget som barnet så har barnet det bättre med vuxna som vet hur man tar hand om barn. Kanske barnets far har den mognaden som ts inte besitter,

• Asperger1989
    LindaEfraim skrev 2013-02-19 20:37:05 följande:
    Asperger1989

om det var känsligt för dig!
    Men är föräldern lika moget som barnet så har barnet det bättre med vuxna som vet hur man tar hand om barn. Kanske barnets far har den mognaden som ts inte besitter,

Ingen fara hihi, ville bara säga att det finns såna som har blöja efter dom är 4 Katt Ja om man har en förälder som beter sig som en bebis Baby så tycker jag synd om barnet Rynkar på näsan ett barn kan inte ta hand om ett barn. Hoppas pappan är mer mogen Tyst 
  • Asperger1998
    Asperger1989 skrev 2013-02-19 20:51:36 följande:

Ingen fara hihi, ville bara säga att det finns såna som har blöja efter dom är 4 Katt Ja om man har en förälder som beter sig som en bebis Baby så tycker jag synd om barnet Rynkar på näsan ett barn kan inte ta hand om ett barn. Hoppas pappan är mer mogen Tyst 

Detta är jag Äpple Va tvungen att göra ny, för stod 1989 ist för 1998 Gråter
  • LeoKinDer
    Anonym skrev 2013-02-08 12:46:36 följande:

Blöjan kanske är som en trygghet när uppenbarligen mycket saker i hans tillvaro inte är bra. Jag tycker inte att ni ska lägga så stor vikt på om han har blöja eller ej, det viktigaste är väl att han mår bra ?
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-08 12:46:36 följande:

Svar på tråden Är tillräckligt gammal för att bestämma över mitt liv!!!