• Sommar08

Söker idéer för Paris med många små

Hej alla kloka Vi åker till sommaren till Frankrike ( Paris ) Själv klart blir det 6 dagar på euro disney men vad ja vill veta är vad man kan göra med små barn i Paris ? 4 st små tokiga 4 åringar i Eiffeltornet kan ses en pers ( det är endå ett gammalt torn det kanske inte fixar det :( ) Men frågan är vad jag kan hitta på med dom små medans dom stora går på Louvren ( vägrar ens prova tänk er tidningarna " någon har målat mustasch på Mona Lisa " ) Skämt och sidor dom är snälla för det mesta så lite tips tack ;)

• Svar på tråden Söker idéer för Paris med många små
  • Laurentia

Det ligger ett akvarium strax intill Trocadero, mitt emot Eiffeltornet: www.cineaqua.com

De brukar ha en gammaldags karusell tvärs över vägen från Eiffeltornet om man går mot Seine. Våra barn har uppskattat den.

Notre Dame är fint att se för hela familjen, bara man kan hålla sig lugn :) För de som har lite extra energi  (till många långa trappor) kan man gå upp i tornet och se klockorna och utsikten. Jag var där med en fyraåring, som just sett Ringaren i Notre Dame, för att se var Quasimodo bodde. Tvååringen fick stanna nedanför.

Om ni är intresserade av ett besök på ett tekniskt museum rekommenderar jag La Cité des Sciences i La Villette: www.cite-sciences.fr
    De har även en Imax: La Géode.

Att åka båt på Seine är nog roligt för alla åldrar. Det finns flera företag som erbjuder båtturer, med och utan mat.

I botaniska trädgården, Le Jardin de Plantes, finns ett mindre zoo: La Ménagerie du Jardin des Plantes. Metro-station: Jussieu.

Om ni är oroliga att Eiffeltornet inte skall hålla, så prova La Tour Montparnasse. Det finns två fördelar med att åka upp i det jämfört med i Eiffeltornet: Man ser Eiffeltornet och man slipper se la Tour Montparnasse.

• MammanJulia

Det finns hur mkt som helst att göra i Paris:) I en park finns en jättefin djurpark o h där brukar de även ha dockteateatee. Jag minns inte vad den heter men du kan säkert googla dig till det lätt! Moderna museet tyckte vår 4-åring om och även leka i parken under Eiffeltornet. Du kan kika i min blogg om du vill under "Våra resor" :)

Svar på tråden Söker idéer för Paris med många små