Det ligger ett akvarium strax intill Trocadero, mitt emot Eiffeltornet: www.cineaqua.com
De brukar ha en gammaldags karusell tvärs över vägen från Eiffeltornet om man går mot Seine. Våra barn har uppskattat den.
Notre Dame är fint att se för hela familjen, bara man kan hålla sig lugn :) För de som har lite extra energi (till många långa trappor) kan man gå upp i tornet och se klockorna och utsikten. Jag var där med en fyraåring, som just sett Ringaren i Notre Dame, för att se var Quasimodo bodde. Tvååringen fick stanna nedanför.
Om ni är intresserade av ett besök på ett tekniskt museum rekommenderar jag La Cité des Sciences i La Villette: www.cite-sciences.fr
De har även en Imax: La Géode.
Att åka båt på Seine är nog roligt för alla åldrar. Det finns flera företag som erbjuder båtturer, med och utan mat.
I botaniska trädgården, Le Jardin de Plantes, finns ett mindre zoo: La Ménagerie du Jardin des Plantes. Metro-station: Jussieu.
Om ni är oroliga att Eiffeltornet inte skall hålla, så prova La Tour Montparnasse. Det finns två fördelar med att åka upp i det jämfört med i Eiffeltornet: Man ser Eiffeltornet och man slipper se la Tour Montparnasse.