• yca6pe91

    Hopplöst just nu...

    Hej alla därute.

    Nu har jag och min sambo försökt bli gravida i 1,5 år.

    Jag är 21, han 40, han har 2 barn sedan förut, som båda blev till på första försöket. 
    Månad efter månad har mensen kommit, och jag har tagit test på test som alla varit negativa utom möjligtvis ett. Fick vad jag tror är ett positivt grav test jan - 12.



    Dagen efter kom min mens, och testet var negativt, som vanligt.

    Jag har varit hos en gynokolog vid namn Ludmila Ondrasek, och enligt henne ser allt ut att vara toppen. Min livmoder, mina äggstockar, ja allt såg helt perfekt ut. Förutom en grej. Jag har en elak bakterie i mitt underliv som totalt förstört min miljö. Den gör att mina slemhinnor blir väldigt sköra, ph-balansen är totalrubbad, och allt är bara allmänt dåligt. Nu ska vi äta penicillin, smörja med olika salvor, och jag har fått råd om hur jag ska sköta min hygien för att inte rubba balansen och då dessa bakterier igen.

    Enligt denna läkare så kommer jag bli gravid på direkten efter behandlingen.

    Men jag tvekar. Tänk om det är nåt annat? Det är ju jättemånga som inte har några synbara fel, som ÄNDÅ inte blir gravid. Jag börjar tappa hoppet helt, och detta förgör mig som människa. Jag vill så gärna, det är min största önskan i livet. Att få bli mamma.

    Ville bara skriva av mig, och kanske höra andras historier. Kanske någon har något tips eller råd, eller bara vill dela med sig av sina tankar?

    Kram               

               
  • Svar på tråden Hopplöst just nu...
  • jennii89

    Hej.. 1,5 år är lång tid. Men måste vara väldigt skönt att höra att det "bara" kan vara en bakterie. Själv har jag o sambon försökt i 8 månader, så intr lika länge- men tillräckligt för att jag blir rädd för att nåt är fel...

  • Madelaiine

    Hej, Känner igen mig i det du känner. Har velat bli gravid i flera år. Har fått liknande svar. Allt ser jätte bra ut! Finns inga fel men ändå blir jag inte gravid. Hur kom du i kontakt med denna läkaren och hur kom ni fram till detta med bakterierna? Börjar misstänka att det kanske kan vara ett problem för mig också som iaf bör undersökas. Var det lång väntetid till den här läkaren? Försök att se det hela positiv att nu har du iaf fått nått svar och ska prova något som kan hjälpa och göra att du verkligen får chansen att bli mamma. Håller tummarna! Och har läst om många här inne som blivit gravida efter en sådan behandling. Kram

  • yca6pe91
    jennii89 skrev 2013-02-06 01:25:55 följande:
    Hej.. 1,5 år är lång tid. Men måste vara väldigt skönt att höra att det "bara" kan vara en bakterie. Själv har jag o sambon försökt i 8 månader, så intr lika länge- men tillräckligt för att jag blir rädd för att nåt är fel...

    Hej Jennii.

    Jag  förstår dig verkligen. Jag kände på mig att något var fel redan vid 8 månader. Men det behöver inte vara det. Det är inte ovanligt att det tar upp till ett år. Annars tycker jag du ska söka hjälp redan nu, men säg till vården att ni försökt i ett år isf. Lycka till!
    Madelaiine skrev 2013-02-06 01:29:05 följande:
    Hej, Känner igen mig i det du känner. Har velat bli gravid i flera år. Har fått liknande svar. Allt ser jätte bra ut! Finns inga fel men ändå blir jag inte gravid. Hur kom du i kontakt med denna läkaren och hur kom ni fram till detta med bakterierna? Börjar misstänka att det kanske kan vara ett problem för mig också som iaf bör undersökas. Var det lång väntetid till den här läkaren? Försök att se det hela positiv att nu har du iaf fått nått svar och ska prova något som kan hjälpa och göra att du verkligen får chansen att bli mamma. Håller tummarna! Och har läst om många här inne som blivit gravida efter en sådan behandling. Kram
    Jag har PM:at dig, Madelaine. :)
      
Svar på tråden Hopplöst just nu...