• Lilla du

    väntar smått i septembereller oktober i Umeå

    Det skulle vara kul och få kontakt med andra här i Umeå som ska få smått kring september och oktober.

  • Svar på tråden väntar smått i septembereller oktober i Umeå
  • Wihla

    Tjingeling!
    Nä, nu börjar jag bli less... har ju gått över 1 v på tisdag... :/ Nu vill jag att denna lilla ska komma ut!

    Det har börjat trycka mycket nedåt nu senaste dagarna och bebisen har faktiskt sjunkit längre ner, men händer inte så mkt mer än så... jag väntar ju på riktiga tecken, typ att vattnet ska gå, riktiga värkar, slempropp... men inget! :(
    Ah, inte så mkt annat att göra än att vänta och hålla tummarna känns det som.
    Hoppas ni mår bra iaf! :)

     

  • Sandra11

    Gick det bra på kalaset? Skönt ändå att ha något annat att tänka på. Det tyckte jag med festen, vilken var väldigt uppskatttad=), jobbigt men ändå skönt att ha något annat att fundera på. 

    Fy så drygt att gå över... Det måste verkligen vara hemskt!! Jag hoppas att det startar snart. Hallonbladste kanske? 

  • Lilla du

    Sandra11:tänkte du på mitt kalas för sonen? Jo det var mycket folk som vanligt eftersom vi är så många i familjen. Bara våra familjer med barn och respektive så är vi 18 st ifall svägerskan har sina egna barn med och barnkalas då blir det ju några fler så vi var väll kring 23 st. Men allt gick ba fint, men ingen bebis. Idag tvättar, städar och donar jag och hoppas på att de ska komma igång. Har haft mycket magknip sista dagarna trots toabesök och de två sista dagarna har jag haft en del förvärkar , så nått händer ju. Har lagt in ett " kissskydd" i sängen ifall vattnet skulle gå på natten , så vi slipper köpa en ny bäddmadrass. Den går nämligen inte tvätta. Det är inge kul att gå runt och vänta. Har ni provat några knep för att få igång förlossningen?

  • Wihla

    Ett "kisskydd" hade nog inte varit så dumt, har funderat på att lägga in det jag med, men vi har inget så då måste jag köpa ett... :/ 

    Ja, det är skönt att förskingra tankarna med nåt annat när man bara går och väntar märker jag, om man bara sitter hemma och inte gör så mkt så är det lätt att tiden går väldigt långsamt. Men jag försöker göra lite olika saker varje dag och ändå planera lite för att kunna ha nåt att se fram emot även om bäbisen väljer att komma.

    Imorse kändes det som jag hade mensvärk, men det gick över efter att jag bara legat och vilat en stund... :(

    Nä, jag har inte provat så mkt knep, har läst lite och det verkar ju ändå inte som att nånting fungerar, utan att bäbisen kommer när den är redo för det. Önskar att det kunde finnas några knep men jag tror inte så mkt på sånt tyvärr. :/ Men ni får ju gärna tipsa om ni tror att nånting kan funka, det kan ju alltid va värt att testa! ;)

     

  • Sandra11

    Lilladu: Ja, jag menade sonens kalas=) Så bra! Magknip är väl ett bra tecken på att det drar igång... Min BM sa att man brukar vara dålig i magen innan men max en vecka =) 

    Tror det är smart att planera lite små saker. Tänkte hämta ut babyboxen från Barnenshus i veckan. Förresten, har ni hämtat ut den? Och i såna fall från Barnenshus eller Babyproffsen? Sen tänkte jag handla lite smått till förlossningsväskan =)

    Jag har inte provat nått, för tidigt för det. Men jag tror nog att allt det där är ganska psykiskt... Fast jag kommer säkert hitta på nått, om inte annat så får man ju nått att göra å tänka på =)  

  • Wihla

    Hihi, jag hämtade min på Babyproffsen, och då fick man ju lite blandade saker, men då var tidningen som medföljde, jättegammal och rabattkupongerna på Pampers gick ut i januari -13...
    Så jag mailade en bild och skrev att jag tyckte att det var så trist att det blivit sådär och att jag gärna ville testa pampers så det var tråkigt att kupongerna gått ut osv... Tänkte se om det händer nåt när man klagar.... ;)

    Och mycket riktigt så lönade det sig, jag fick ett mail med bifogade rabattkuponger från Pampers och så ville de ha min hemadress så de kunde skicka en ny tidning! Då fick jag en tidning, ett par små strumpor och rabattkuponger från Lindex, en liten mössa från nåt annat ställe, och en massa andra rabattkuponger lite här och var. Så jag blev helnöjd! :)

    Jo, mycket kan nog vara psykiskt. Och man vet ju aldrig riktigt om det verkligen fungerade eller om det skulle blivit så ändå. :)

     

  • Lilla du

    Hej tjejer Jag hämtade ut min Box på babyproffsen och fick också lite smått och gott, men kanske inte så roliga saker. Prover från head and shoulders kanske inte var så kul. Massa reklam, en liten kräkduk och en skallra. Min kompis hämtade sin nån vecka före mig och hon fick både nappar och en body, så det verkar som det skiljer sig från låda till låda. Imorse gick slemproppen och jag känner en lät molnande känsla där nere, så nu håller jag tummen att de är dags snart. Ska endå åka ner på stan och äta lunch med en kompis, äta måste man ju endå. Sen hem och vila.

  • Wihla

    Hejhej!!

    Ojoj vad spännande med slemproppen... men jag undrar lite hur man vet att det är den? Vet man bara det, eller är det väldigt tydligt? Vissa säger att det hörs t.om ett "knäpp" när den går?! Trodde att det var på gång igårkväll för mig med men, det gick över som vanligt... :(
    Hur långt innan kan slemproppen gå egentligen?

    Det är bra! Man ska hitta på saker ändå, jag var på stan i fredags en sväng oxå, köpte en amnings bh och min sambo köpte skor! Men kände väl att jag inte ville vara nå länge, hade skräcktankar hela tiden om att vattnet skulle gå inne på nån affär!! Ojoj, det tycker jag hade varit jobbigt! 

    Jag har faktiskt varit lite sneaky och hämtat ut 3 st startboxar, från olika ställen! :)
    Babyboxen från Babyproffsen, sen finns det en på Apoteksgruppen (som inte finns här, men har en kompis i Malå som hämtade ut det åt mig där) tror jag det var, och en tredje från Kronans Droghandel. 

    Kan hålla med om att det var mest reklam och jag är egentligen inte så mkt för att läsa alla dessa tidningar, men rabattkuponger kan alltid va bra att ha, och i det från Kronan så fick man 1 pkt våtservetter och en stor flaska bad o dusch för bäbisen bl a. så det var ju trevligt och välbehövligt! :)

    Är ni båda med i gruppen Norrlandsmammor 2013 på Facebook?
    Blev bara lite nyfiken, om ni är det så var det jag som frågade igår vilka som fortfarande väntar?! :) Misstänker att ni båda är med, men rätta mig gärna om jag har fel! :)
     
    Hoppas ni har en härlig dag och att det drar igång nu "Lilla du"! :)
     

  • Sandra11

    Okej. Jag hämtade en från Barnenshus idag. Det var 2 småflaskor Head & Shoulders, några skedar, litet paket våtservetter, 4:a blöjor och ett paket trosskydd. Helt okej men alla rabatter och erbjudanden hade gått ut för länge sedan :/ Mailade faktiskt till dom så får jag se vad dom säger =) 

    Spännande!! Hoppas det drar igång på riktigt nu. Du kanske redan är där =D

    Wihla: Jag tänkte också köpa en amningsbehå men hon rekomenderade att vänta till efter förlossningen. Så jag har två amningslinnen som jag tänkte använda i början. Vart köpte du din?
    Jag har faktiskt också hämtat ut från Kronans droghandel. Kassören frågade om jag ville ha en får de hade gått ut så jag kunde lika gärna ta en =) Hade inte anmält mig till någon. Där tyckte jag att det var bra grejer!
    Jag är inte med i den faktiskt. 

  • Lilla du

    Wihla: jag är med i norrlandsmammor och jag såg ditt inlägg och tänkte att det måste vara du. PS. Nu händer det saker, blir nog tvåbarnsmor närmaste dygnen. Var på förlossningen i morse och är nu hemma och väntar på att det ska bli tätare värkar.

  • Lilla du

    Nu är vi fyra i familjen. Vi åkte in på onsdag morgon med rätt täta värkar och vår lilla Ella kom 01,16 natten mot torsdag med lite hjälp av sugklocka. Ska skriva en mer detaljerad berättelse när jag känner mig mera orkesfylld. Wihla: hur går det för dig?

  • annica14

    hej allihopa. oj vad det skrivits. hinner inte läsa allt nu, så komenterar en annan dag. ville bara berätta att min lille pojke kommit nu. eller liten och liten, 4430 g och 52 lång grabb kom ut den 30/9. 

  • Wihla

    Halloj! 

    Nu är jag oxå mamma!! :D
    Fick vår underbara lilla tjej för precis en vecka sedan, fredag 11:e föddes hon med akut kejsarsnitt. Allt gick bra och nu är vi bara hemma och myser! :) Hon var 52 cm lång och vägde 4190g! :D
    Det är så underbart!! :D

    Grattis till er andra! Så kul!! :) 
    //Linda 

  • Lilla du

    Vad roligt att det har börjat födas lite bebisar. Wihla: då låg vi på bb en natt samtidigt, jag åkte hem på lördagen den 12/10. Du får skriva och berätta om förlossningen sedan när du orkar. Jag ska skriva min berättelse sen, men just nu så har jag ingen bra dator att skriva på, jobbigt att skriva på paddan när man ska skriva mycket. Nu har det gått ca 1,5 vecka sedan Ella kom och jag har läkt ihop så bra att jag inte behöver ta nästan nån värkmedicin och igår var jag ute på en liten promenad. Så jag siktar på att gå till min mammas grav och tända ett ljus. Det är ca 800 m dit, så det är nära. Jag har inte kommit så långt i bestyren här hemma. För precis när jag svalde frukosten så kräktes Ella ordentligt och efter det har jag fått vyssa henne och nu ca 1,5 timma senare så somnade hon. Nu är det gasen i botten innan hon vaknar igen. I morgon är det BVC dags, spännande att se hur hon vuxit och gått upp i vikt sen födseln.

Svar på tråden väntar smått i septembereller oktober i Umeå