• Anonym (Linda)

Hittade vitt pulver i min sons snusdosa, kontakta polisen?

Hej!
    En mycket allvarlig händelse inträffade i lördags efter att min son hade kommit hem sent efter en fest från fredagen till lördagen.
    På Fredagen var allt frid och fröjd hos oss och allt var som det alltid brukar vara, vi hade nyligen ätit Taccos med hela familjen.
    Efter maten satt hela familjen i soffan och hade lite fredagsmys medan vi kollade på TV, plöstligt ringer det till i min 16 år gamla sons mobil och jag märker att han ler lite och går iväg mot toaletten, inget konstigt tänker jag då jag visste att han skulle iväg och spela ett s.k "LAN" hos en kompis han nyligen har lärt känna de senaste året då han började 1:an. hans nya vän har jag bara träffat en gång innan då min son bjöd hem han efter skolan, han verkade i allmänhet rätt trevligt, märkessjkorta med bakåtkammat hår. Tillbaka till saken, min son stack utan sin dator men sade att han fick låna en dator av hans nya vän ("hannes") sade han, min son tog på sig sin jacka och sade adjö till hela familjen. Kan också påpeka att min son verkade lite nervös eller stressad när han begav sig iväg, lite mer än normalt.
    men jag tänkte bara på hur det var när jag träffade min nya vänner under min gymnasietid, så jag tänkte inte att det hade kunnat vara något speciellt med det.

Efter att han stuckit iväg hade jag ingen mer kontakt med han tills dagen efter då han kom hem.
    I lördags kom min son hem igen runt klockan 1-2 på eftermiddagen och verkade inte pratglad direkt, han såg trött ut och lite blek, något man blir efter en hel natt av datorspelande tänkte jag.
    Min son gick upp till sitt rum med långsamma steg och hängde av sig jackan i hallen, strax därpå ramlade jackan ner från kroken och jag tog upp den igen, det var då jag såg det.. en snusdosa, jag visste inte att min son snusade så jag blev besviken och bestämde mig för att slänga den.
    Jag tog upp den och tänkte slänga iväg den men först kollade jag så den var tom först, den kändes lätt men fortfarande inte riktigt tom så av nyfikenhet öppnade jag dosan för att se vad som låg i, jag öppnade dosan och blev chockad!
    I dosan låg det en liten påse med något vitt pulver som luktar kemikalier, det var inte alls mycket i påsen kanske 1/10 del av påsen var bara fylld.
    Hjälp mig jag har inte pratat med min son en då jag finner detta extremt svårt för mig, hur ska jag bemöta situationen? jag funderar mellan att göra en polisanmälan eller kontakta socialen för att söka vägledning.

Hade varit mycket tacksam för svar!  

• Svar på tråden Hittade vitt pulver i min sons snusdosa, kontakta polisen?
  • Anonym
    Anonym (Linda) skrev 2013-03-12 14:34:40 följande:
    Kunde inte redigera mitt inlägg, min son slickade alltså på det (slarvfel). Men om det hade varit knark hade han ju inte kunnat göra det framför näsan på mig? (haha) 
    Har sett hur en knarkare blir och om det hade varit knark skulle ju han blivit aggressiv och galen, samma kväll var min son helt normal och såg på TV som han brukar göra, han blev inte en galen zombie! :)
    Hoppas du inte blev lurad av din son bara.. För du tror väl inte att man blir galen av att slicka på knark?
  • Anonym
    Kunde inte redigera mitt inlägg, min son slickade alltså på det (slarvfel). Men om det hade varit knark hade han ju inte kunnat göra det framför näsan på mig? (haha) 
    Har sett hur en knarkare blir och om det hade varit knark skulle ju han blivit aggressiv och galen, samma kväll var min son helt normal och såg på TV som han brukar göra, han blev inte en galen zombie! :)
    Du intalar dig det?

Snälla, för ditt barns skull, LÄS tråden och läs på lite för övrigt.

• Anonym (Ò_ó)

ok nu vill jag inte skrämma upp dig här, men jag har tagit en hel del amfetamin i yngre dar, och man kan ABSOLUT slicka i sig lite utan att bli märkbart påverkad, du borde ha bett att få smaka själv, han kan mycket väl ha lurat dig.
  • Anonym (Ò_ó)

också: hockeypulver luktar inte kemikalier, amfetamin däremot gör det.

• Anonym (2+2 = 4)
    Nä, nu är du bra naiv.
  • Anonym (2+2 = 4)
    Anonym (Ò_ó) skrev 2013-03-18 04:22:03 följande:
    också: hockeypulver luktar inte kemikalier, amfetamin däremot gör det.
    Inte nödvändigtvis.
    Men om man slickar på det, så kommer det smaka illa.
    Amfetamin finns allt från extremt aromatiskt, till rätt luktfritt.
  • Anonym
    Anonym (2+2 = 4) skrev 2013-03-21 19:32:35 följande:
    Inte nödvändigtvis.
    Fnns även nått som kallas för blomstertjack, det doftar bara underbart, blommor .
    Man skulle kunna gnida in sig i det och använda som parfym om det inte vore en total korkat sätt att bruka amfetamin på.

• Anonym (Ò_ó)
    Anonym (2+2 = 4) skrev 2013-03-21 19:32:35 följande:
    Inte nödvändigtvis.

ja absolut, borde skrivit "amfetamin däremot, _kan_göra_ det", skyller på "mitt i natten när jag skrev"
  • Anonym (2+2 = 4)
    Anonym skrev 2013-03-21 20:08:06 följande:
    Fnns även nått som kallas för blomstertjack, det doftar bara underbart, blommor .
    Man skulle kunna gnida in sig i det och använda som parfym om det inte vore en total korkat sätt att bruka amfetamin på.

jag vet, även lukta kemikalier och även vara luktlöst.
    Men slickar man på det, ja då är det inte gott.
  • Anonym (2+2 = 4)
    Anonym (Ò_ó) skrev 2013-03-21 21:20:19 följande:

ja absolut, borde skrivit "amfetamin däremot, _kan_göra_ det", skyller på "mitt i natten när jag skrev"
    Inga problem, mitt inlägg var mest ett förtydligande.
    Och att inte TS skulle behålla sin naivitet att om sonen, skulle bli galen och våldsam.

och skulle han ha slickat om det var amfetamin.
    Så skulle han inte ens bli nära ett rus.
  • Anonym (Ò_ó)
    Anonym (2+2 = 4) skrev 2013-03-21 21:51:09 följande:
    Inga problem, mitt inlägg var mest ett förtydligande.
    Och att inte TS skulle behålla sin naivitet att om sonen, skulle bli galen och våldsam.

och skulle han ha slickat om det var amfetamin.
    Så skulle han inte ens bli nära ett rus.

nej precis min poäng, det fungerar ju inte så.
  • Anonym (2+2 = 4)
    Anonym (Ò_ó) skrev 2013-03-21 21:52:56 följande:

nej precis min poäng, det fungerar ju inte så.
    Sen behöver ju det inte ens vara en drog.
    Men utesluta det med en sådan mening att sonen hade blivit galen och våldsam.
    Innebär bara att TS har en del inbillningar om vad droger gör.

Såklart hade det varit brome dragonfly och slickat.
    Ja, då hade han antagligen dött.
    Eller varit ett antal lemmar mindre, pga syrebrist.
    Där en dos är lika stor som ett saltkorn.
    Ett antal dog pga att just innan det skulle bli klassat, så sålde de 2g påsar.
    Som innehöll tusentals doser.
  • Anonym

Du ursäkta jag orkar inte läsa alla svar du har fått men du har nog fått det här lite om bakfoten en person som missbrukar tex amfetamin (vilket det låter som att din son hade i dosan) blir inte galen eller zombie de du kan märka är att han kan få större pupiller, bli piggare orkar vara uppe hela nätterna, kan fastna i vissa saker han gör, kan bli väldigt pratglad. mm och de skulle inte vara några problem för honom att slicka i sig lite framför morsan.
    Tänk efter när började godis lukta kemikalier??????  

• Anonym (2+2 = 4)
    Anonym skrev 2013-04-01 19:05:01 följande:
    Du ursäkta jag orkar inte läsa alla svar du har fått men du har nog fått det här lite om bakfoten en person som missbrukar tex amfetamin (vilket det låter som att din son hade i dosan) blir inte galen eller zombie de du kan märka är att han kan få större pupiller, bli piggare orkar vara uppe hela nätterna, kan fastna i vissa saker han gör, kan bli väldigt pratglad. mm och de skulle inte vara några problem för honom att slicka i sig lite framför morsan.
    Tänk efter när började godis lukta kemikalier??????  
    Haha, den är ju lite humor i faktiskt, för det är just så jag tycker godis luktar.
    Men givetvis är det annan lukt än vanligt godis såklart.
  • Anonym (mk)

Vad fan ska svenskar alltid dra in polisen och socialtjänsten? Vad hade du gjort om dom inte fanns? Vilken kass mamma du är som ska dra in andra vuxna. Puh

• Anonym (Fundersam)

Om du väljer att dra in polis och socialtjänst kommer du förstöra din sons liv. Han kommer få stämplar som gör det svårt för honom i sitt kommande liv (jobb, körkort osv.). 

Fråga honom rakt ut vad det är.

Lite olika metoder du kan köra:

Alternativ 1:
    Säg till honom att är han inte ärlig och berättar vad pulvret är för något, kommer ni köra ett oförberett pissprov i hemmet framöver. Detta gör att han inte kan fuska på drogtestet (hydrera sig), vilket förhoppningsvis gör att han håller sig borta från drogerna. 

www.narkotikatest.se/shop/drogtest-panel-6-191p.html

Min gissning:

Amfetamin, kokain eller "spicepulver" (syntetiska cannabinoider).

LÄS PÅ! Om du är påläst med korrekt information ang. drogen kommer du få ett förtroende från din son som annars inte är möjligt. Visa respekt och att ni verkligen litar på honom.

Visa INTE propagandafilmer från Sverige, detta kommer få motsatt effekt då dagens unga genomskådar dessa enkelt.

PS. snusdosor används OFTA för att förvara div. droger.

• Anonym (Fundersam)

Kom på det att när det gäller pulver så går det oftast ur kroppen rätt snabbt vilket kan försvåra det med pisstest. Det gäller att ni verkligen får reda på vad det är. 

• Frontline
    Anonym (Fundersam) skrev 2013-12-28 13:33:31 följande:
    Om du väljer att dra in polis och socialtjänst kommer du förstöra din sons liv. Han kommer få stämplar som gör det svårt för honom i sitt kommande liv (jobb, körkort osv.). 

Fråga honom rakt ut vad det är.

Lite olika metoder du kan köra:

Alternativ 1:
    Säg till honom att är han inte ärlig och berättar vad pulvret är för något, kommer ni köra ett oförberett pissprov i hemmet framöver. Detta gör att han inte kan fuska på drogtestet (hydrera sig), vilket förhoppningsvis gör att han håller sig borta från drogerna. 

www.narkotikatest.se/shop/drogtest-panel-6-19...

Min gissning:

Amfetamin, kokain eller "spicepulver" (syntetiska cannabinoider).

LÄS PÅ! Om du är påläst med korrekt information ang. drogen kommer du få ett förtroende från din son som annars inte är möjligt. Visa respekt och att ni verkligen litar på honom.

Visa INTE propagandafilmer från Sverige, detta kommer få motsatt effekt då dagens unga genomskådar dessa enkelt.

PS. snusdosor används OFTA för att förvara div. droger.
    Om du har läst hela tråden så hade du sett att det var så kallade hockeysnus i snusdosan det skrev TS redan den 12 mars...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Fundersam)

Fick föräldrarna verkligen bekräftat på något sätt att det var hockeypulver det handlade om?

Man får vara bra blåst om man tror att vitt pulver som luktar kemikalier, som ligger i en påse, som ligger i en snusdosa är hockeypulver...

• EnLitenSvamp

Du bör prata med din son på egen hand innan du kallar på "kavalleriet" då det annars lätt kan spåra ut om det är så att din son känner sig sviken av dig för att du inte tog det först tar med honom.

Med tanke på att han är 16 år och du hittade det i en dosa så gissar jag på att det något likt PV-80 eller vad det nu heter. (finns massor av olika sorter och alla har kemiska namn som är bökiga att komma ihåg) Jag syftar på en drog som man snortar. 

Hade det varit någon "spicesort" vilket är till för att rökas genom att blandas med tobaken som man sedan rullar som en spliff hade det troligtvis legat nära ett paket cigg eller rulltobak. För att rulla en spicejoint krävs det extremt lite "pulver". 1gr ska räcka till ungefär 10 spliffar.

OM du nu skulle ringa soc och han blir förbannad så kan han bara neka och tvingas till UP (iom att du har pulvret så kan det analyseras och jämföras med hans urin) MEN saken är den att de inte kan spåra spice om de inte vet exakt vad det är för "märke" och med tanke på hur många olika sorter det finns och hela tiden görs så kommer det vara EXTREMT svårt att "få fast honom igen". En speciell sticka för en speciell sort kostar 200kr/st så du kan kanske inse att det är kört på den fronten,'

Om det hade varit amfetamin så hade det troligen luktat ganska "stickigt och lite aceton" dessutom har amfetamin väldigt ofta små "kulor" i sina påsar då det inte allt för sällan är slaget med annat för att man ska kunna göra mera pengar på den mängden man har.

Så nu har jag skrivit vad jag kan/tror om det hela. Och som sagt var, prata med din son innan du vidtar några som helst åtgärder.

throw me to the wolves and i will return leading the pack.
Svar på tråden Hittade vitt pulver i min sons snusdosa, kontakta polisen?