• Barbamama08

Hur länge kunde ni ha er Teutonia?

Har en Teutonia Cosmo -09 till min ettåring som idag vägdes till 8070 g och mättes till 74,5 cm. Hon sitter bra i den än så länge men jag funderar lite över hur länge man kan förvänta sig att ha den?

• Svar på tråden Hur länge kunde ni ha er Teutonia?
  • Magnolia78

Har en teutonia spirit o den hade vi i nästan 1 år , innan vi bytte till en mindre  o lättare vagn

• enlitenbitkaka

Vi hade en Teutonia Cosmo -10 som extravagn till vår dotter och när hon var 10mån, 72cm och 11kg hade hon huvudet över kanten på ryggen. När hon sov i vagnen kändes det väldigt tight mot sufletten. Sålde den och köpte UJ.

Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på drommenomlycka.blogspot.com/
  • vintersippan

Vi hade vår fun till sonen till han var 1,5 år, sedan blev det lite för kort när han skulle sova i vagnen. Hade funkat längre om man inte fällde till Max liggläge. Köpte en brio race.

• Barbamama08

Tack för era svar. Någon mer?

• Celice29

Vi har fortfarande vår Teutonia fun (2010)  till vår dotter som är 2 år och 4 månader! På tvåårskontrollen var hon 86 cm. Hon kan sova utan problem i den och om man har fotstödet nerfällt (i sittläge) så får hon absolut plats för benen. I bland vill hon ha fotstödet upp och då tar vi bort bygeln eftersom det annars blir för tight. Vi har varit supernöjda med denna smidiga och lätta vagn!

• Barbamama08

Jag undrar hur ni har gjort med selen? Den är alldeles för kort nu , i alla fall med vinterjackor och overaller och jag får pressa ihop hela hennes kropp för att kunna knäppa den. Finns det någon längre sele att köpa någonstans som går att ersätta den gamla med? Det behöver ju inte vara från Teutonia.

Svar på tråden Hur länge kunde ni ha er Teutonia?