• ankan01

När skall man ha sex för att få barn

Hej jag har en lite fråga. jag  hade min mens i slutet av januari och den varade bara i 4dgr.. Sedan efter det så hade jag och min man sex. Kan de vara så att jag blir gravid eller när skall man ha de för att bli gravid? Vill gärna ha svar..

• Svar på tråden När skall man ha sex för att få barn
  • myone

Runt ägglossningen, har du regelbunden mens? Ägglossningen sker ungefär mittemellan två menstrautioner (för att göra det enkelt)

• ankan01

Jo jag har regelbunden mens. Så med andra ord kan jag bli det om ca 14 dgr då?

• La Lola

När du har ÄL. Helt enkelt.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • ankan01

Jo men är det ibörjan av mens man har den är  eller mitt imellan den. Jag märker inte de som andra tydligen gör.. 

• myone
    ankan01 skrev 2013-02-06 13:42:05 följande:
    Jo men är det ibörjan av mens man har den är  eller mitt imellan den. Jag märker inte de som andra tydligen gör.. 
    Ungefär mitt emellan. Så från mensens första dag ca 10-20dagar efter (beroende på hur lång menscykel du har)

Inte för att vara otrevlig, men hur gammal är du? Detta ingår i skolans sexualkunskap att veta?? 
  • women2013

typ 2-3 dagar efter mens är det bra att börja ha sex varannan dag typ för att det ska funka så är man iallafall säker då att man inte har missat ägglosningen

Svar på tråden När skall man ha sex för att få barn