• Jellybeanbaby

Katten som kom hem med bajs i pälsen - gjorde katten det själv eller gjorde grannen det?

Med anledning av tråden "Min katt kom hem med bajs i pälsen" så startar jag denna poll.
    Originaltråd: www.familjeliv.se/Forum-4-51/m68681566.html

TROR DU att kattens päls blev insmetad med bajs utav grannen eller någon annan som irriterade sig på den?
    Eller att katten själv smetat in sin päls med bajs?
    Eller tror du något annat, kanske att hela saken är påhittad? Berätta i tråden.

Såhär såg den andra trådens trådstart ut, förkortad.

Min granne några 100 meter bort har klagat på att min katt bajsar på deras utemöbler, dynor. Jag sa att det vet ju inte hon om det är min katt. Nu har katten kommit hem 2 gånger på raken insmetad i bajs. Jag tror det är kattbajs den har i pälsen. Jag tror att min granne gör detta med min katt.

Bonusbild!
    ?To argue with a person who has renounced the use of reason is like administering medicine to the dead.? / Thomas Paine
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Katten som kom hem med bajs i pälsen - gjorde katten det själv eller gjorde grannen det?
  • Jellybeanbaby

*suck* orpon kan du vara vänlig och hålla denna tråd fri från djurplågartricks, tack?

?To argue with a person who has renounced the use of reason is like administering medicine to the dead.? / Thomas Paine
  • pluvdo

Alltså, det skulle ju kunna vara grannen. Det enda som gör mig tveksam på den punkten är att det i så fall skulle innebära att grannen själv smetat in bajset på katten. Det skulle jag själv då inte göra ens om jag hade handskar på mig. Så hur har grannen gjort det i så fall? Tagit tag i en bit bajs och smetat? Hållit i katten och "moppat runt" med den i bajset?

• orpon
    Jellybeanbaby skrev 2013-02-06 15:42:34 följande:
    *suck* orpon kan du vara vänlig och hålla denna tråd fri från djurplågartricks, tack?
    Det var inte en uppmaning om att göra det, det var en fråga om nån hade gjort det... Men det kanske var lite OT... Kan skapa en egen tråd om det Skrattande
    Samlag 50 kronor. Jag kan dansa oxå!
  • Insanejane77

En  katt skulle aldrig smutsa ner sig själv på det viset. Det är någon som gjort det mot katten så klart.

• Lindsey Egot the only one

Kanske genom slagsmål med den annan katt insanejane77

• Insanejane77
    LindaEfraim skrev 2013-02-07 02:48:03 följande:
    Kanske genom slagsmål med den annan katt insanejane77
    Men skulle den då komma hem helt nersmetad med bajs två ggr? Jag har haft två egna utekatter, den ena speciellt var en riktig illbatting och bråkade jämt så hon kallades för arga katten på gården. Hon kom aldrig en endaste gång hem med bajs i pälsen. Däremot hade någon hällt kaffe på henne ett par gånger. Rynkar på näsan Katter är renliga djur och skulle aldrig smutsa ner sig själva på så vis om dom inte var sjuka.

Katten kanske är sjuk

• Insanejane77
    LindaEfraim skrev 2013-02-07 11:13:16 följande:
    Katten kanske är sjuk
    Ja, kanske. Kan jag ju inte säga eftersom jag inte har träffat katten.
    För det verkar inte speciellt troligt att det skulle ligga bajs ute som var nylagd och inte hade torkat och att katten skulle bråka med an annan katt just då och råka rulla i det vid två olika tillfällen.
  • Feltryck01

Eh.. Ja.. Svårt att säga här.. Visst, katter kanske ibland (väldigt sällan kanske..) rullar sig i sin egna bajs, för att.. Ja... Kanske få sin egen lukt på sig istället för att tvätta sig? Alltså gud jag vet inte. Jag röstar ingenting Tungan ute

Skulle även inte tro att folk smetar in bajs på andra djur. Hur mycket jag än retade mig på grannens katt skulle jag aldrig ta i bajs inte ens med handske, sedan leta rätt och fånga in katten och sedan smeta in skiten som stinker. Det är perverst!

• Feltryck01
    LindaEfraim skrev 2013-02-07 11:23:42 följande:
    Skulle även inte tro att folk smetar in bajs på andra djur. Hur mycket jag än retade mig på grannens katt skulle jag aldrig ta i bajs inte ens med handske, sedan leta rätt och fånga in katten och sedan smeta in skiten som stinker. Det är perverst!
    Jamen eller hur. Det är lite sjukt.

Fast å andra sidan, det finns väääldigt många sjuka människor. Spöke 

Feltryck

Det finns även många katter som slåss utomhus i naturen där det kan finnas avföring som de hamnar i!

Svar på tråden Katten som kom hem med bajs i pälsen - gjorde katten det själv eller gjorde grannen det?