• mamma 86

sammanväxningar äggstockarna

Ni som haft sammanväxningar vid äggstockarna har ni haft svårt att bli gravida? Vad jag förstod av min läkare idag så såg mina äggstockar fina ut men att där kunde finnas sammanväxningar ändå (de var inte så rörliga som de borde). Antar att det är skillnad på att ha endo I och PÅ äggstockarna. Just nu går jag på neovletta och det skulle jag fortsätta med sa läkaren. Har även en liten endometriosknuta vid äntarmen samt adenomyos. 

• Svar på tråden sammanväxningar äggstockarna
  • Zinfandel

Du bör spolas så att du vet om där är någon passage överhuvudtaget, vilket ju är avgörande. Man kan inte se på vul om de "ser fina ut", äggledare är i storlek med blyertsstift. Finns det ingen passage, så funkar IVF ändå! Tänk på att endo dessutom är immunologisk vilket också kan påverka fertiliteten. Lycka till!

• mamma 86
    Zinfandel skrev 2013-02-07 13:23:30 följande:
    Du bör spolas så att du vet om där är någon passage överhuvudtaget, vilket ju är avgörande. Man kan inte se på vul om de "ser fina ut", äggledare är i storlek med blyertsstift. Finns det ingen passage, så funkar IVF ändå! Tänk på att endo dessutom är immunologisk vilket också kan påverka fertiliteten. Lycka till!
    jag menar äggstockarna inte äggledarna. 
  • Zinfandel

Å förlåt, jag var för snabb där. Men JA, kolla det vidare, endo är tyvärr ingen hit, var det än sitter.

• mamma 86

Usch nej :( Hoppas jag kan bli gravid iaf men känns inte så speciellt inte som jag dessutom har adenomyos också

Svar på tråden sammanväxningar äggstockarna