• Hon

Passande mellannamn till Hayley?

Hellooo.
    Den 9 Januari föddes min lilla tjej och det var så självklart de kunde bli att hon var en Hayley (vill ni så kan ni läsa i min blogg här på familjeliv om varför de blev just de namnet)
    Nu är frågan vad hon ska heta i mellannamn. Havannah eller Savannah är nästan helt självklart, men jag vill ha något mer mellan Hayley och något av de namnen.

Har funderat på Félicia, Moa, Joline, Nova, Anova, Vilja, Holly.

Behöver lite hjälp här!
    //J 

• Svar på tråden Passande mellannamn till Hayley?
  • nillanG
    Hon skrev 2013-02-15 23:15:46 följande:
    Så vänta lite.....
    Hayley = Hejlej

Men..
    Hailey = Hejli

En liten fundering bara.. Samma bokstäver i slutet, två olika uttal... Hmmm..
    nej du har så rätt ts i usa utalar du dessa namn på samma sätt ( Tänk exempelvis sångerskan hayley williams) och det finns ju ingen anledning till att inte ni kan det trots att vi bor i sverige. 
    Tycker nog du ska välja något av dom kortare namnen så att det inte blir för långt tillsammans med hayley och Havannah eller Savannah. Men inte holly för det blir för mycket h, annars är det namnet också fint.
  • happysunday
    happysunday skrev 2013-02-16 14:03:04 följande:
    Hayley
    Men vad konstigt. Hela min text kom inte med. Skit-app!
    I alla fall.. Hayley skulle jag uttala hejlej. Ta en annan stavning och skippa även apostrofen på Felicia annars blir det inte rätt uttal. 
  • happysunday
    happysunday skrev 2013-02-16 16:31:40 följande:
    Men vad konstigt. Hela min text kom inte med. Skit-app!
    I alla fall.. Hayley skulle jag uttala hejlej. Ta en annan stavning och skippa även apostrofen på Felicia annars blir det inte rätt uttal. 
    Accent kanske det heter föresten..
  • Froststar
    Annamaria 290 skrev 2013-02-16 11:02:13 följande:
    Och PRECIS så tycker jag också! Jag hade också Rowena, Abigail och Gwendolyn på min dotterlista när jag var flicka. Hade du Morgana, Merewyn och Merwinna där också, månne..?

Haha, Morgana, ja. Och Aurora och Diana
  • Froststar
    Annamaria 290 skrev 2013-02-16 11:03:22 följande:
    Joline är också fruktansvärt. Låter som artistnamnet på en avdankad countrysångerska...

Vi är rörande överens. Förknippar alltid namnet med en halvslampig tjej som tar andras män. Tacka Dolly Parton för det. Dolly och Barbie är inte heller namn som står på min lista.
  • Ellenö

Va roligt mina flickor heter Holly och Havanna , Havanna heter även Haylie i Mellannamn :). Fanny Haylie Havanna heter hon .

• Froststar
    Ellenö skrev 2013-02-16 22:06:07 följande:
    Va roligt mina flickor heter Holly och Havanna , Havanna heter även Haylie i Mellannamn :). Fanny Haylie Havanna heter hon .

Heter hon Fanny Hailey Havanna Öberg? På allvar?
  • LunaLunatic

Hayley Holly Havannah tycker jag.

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Crimen
    Froststar skrev 2013-02-16 22:40:29 följande:

Heter hon Fanny Hailey Havanna Öberg? På allvar?
    Hahahaha! Stackars ungar i dag. Tack och lov att möjlighet till namnbyte finns.

• Hon
    nillanG skrev 2013-02-16 14:30:38 följande:
    nej du har så rätt ts i usa utalar du dessa namn på samma sätt ( Tänk exempelvis sångerskan hayley williams) och det finns ju ingen anledning till att inte ni kan det trots att vi bor i sverige. 
    Tycker nog du ska välja något av dom kortare namnen så att det inte blir för långt tillsammans med hayley och Havannah eller Savannah. Men inte holly för det blir för mycket h, annars är det namnet också fint.
    Hayley kommer från Hayley Williams. Upptäckte namnet i samband med att min storasyster (som gick bort) älskade låten Airplanes där Hayley Williams sjunger tillsammans med B.O.B. Där allt började.

Jag har beslutat att behålla stavningen Hayley. Jag skiter i vilket. JAG älskar de här namnet, och likaså gör hela min familj, hennes pappa och hans familj det. Väljer hon i framtiden att byta namn så får hon väl göra det. Men att JAG brytt mig ens LITE om vad ni människor här i tråden tycker och tänker om de hela är verkligen inte likt mig.

Om era barn heter SPIKE, LOVE, EMIL, SANDRA, ALICE, CAZZANDRAH eller vad det nu än är - DE ÄR UPP TILL ER!

MIN dotter heter Hayley.. och stavningen är PRECIS så - H A Y L E Y - LET IT BE. Nu lägger vi ner den här OTROLIGT löjliga diskussionen angående namnet. JAG bad om hjälp angående fler förnamn till min dotter - INTE angående hennes tilltalsnamns stavning. 

Till er som varit SERIÖSA och gett mig tips - TACK! 
  • Skepparen
    Hon skrev 2013-02-18 02:25:35 följande:
    Hayley kommer från Hayley Williams. Upptäckte namnet i samband med att min storasyster (som gick bort) älskade låten Airplanes där Hayley Williams sjunger tillsammans med B.O.B. Där allt började.

Jag har beslutat att behålla stavningen Hayley. Jag skiter i vilket. JAG älskar de här namnet, och likaså gör hela min familj, hennes pappa och hans familj det. Väljer hon i framtiden att byta namn så får hon väl göra det. Men att JAG brytt mig ens LITE om vad ni människor här i tråden tycker och tänker om de hela är verkligen inte likt mig.

Om era barn heter SPIKE, LOVE, EMIL, SANDRA, ALICE, CAZZANDRAH eller vad det nu än är - DE ÄR UPP TILL ER!

MIN dotter heter Hayley.. och stavningen är PRECIS så - H A Y L E Y - LET IT BE. Nu lägger vi ner den här OTROLIGT löjliga diskussionen angående namnet. JAG bad om hjälp angående fler förnamn till min dotter - INTE angående hennes tilltalsnamns stavning. 

Till er som varit SERIÖSA och gett mig tips - TACK! 
    Tycker gott att du skall försöka radera den här tråden isf. Tänk vad förbannad din dotter kommer att bli i tonåren när hon får reda på att det satt 50 st helt anonyma människor som brydde sig mer om hennes rätt till ett vettigt namn än vad egen morsa gjorde. Vilket episkt gräl det skulle bli.
  • Crimen
    Skepparen skrev 2013-02-18 09:51:06 följande:
    Tycker gott att du skall försöka radera den här tråden isf. Tänk vad förbannad din dotter kommer att bli i tonåren när hon får reda på att det satt 50 st helt anonyma människor som brydde sig mer om hennes rätt till ett vettigt namn än vad egen morsa gjorde. Vilket episkt gräl det skulle bli.
    Tänk över detta, ts.
  • Hon
    Skepparen skrev 2013-02-18 09:51:06 följande:
    Jag har tänkt över namnvalet många gånger. Finns inget olämpligt i de hela överhuvudtaget.
  • Hon

Förresten. JAG böt namn vid 18 års ålder. Jag fick ett av Sveriges vanligaste tjejnamn som tilltalsnamn. JAG valde att byta till de namnet jag har idag. JAG fick ett namn som jag vantrivdes sjukt mycket med, ett namn som jag blev retad för trots att de dels var de trendigaste, vanligaste tjejnamnet. 

• Crimen
    Hon skrev 2013-02-18 15:49:34 följande:
    Förresten. JAG böt namn vid 18 års ålder. Jag fick ett av Sveriges vanligaste tjejnamn som tilltalsnamn. JAG valde att byta till de namnet jag har idag. JAG fick ett namn som jag vantrivdes sjukt mycket med, ett namn som jag blev retad för trots att de dels var de trendigaste, vanligaste tjejnamnet. 
    Innehåller ditt nuvarande namn några spännande Y:n eller fiffiga accentmarkeringar?
  • Hon
    Crimen skrev 2013-02-18 16:25:49 följande:
    Innehåller ditt nuvarande namn några spännande Y:n eller fiffiga accentmarkeringar?
    Nej. Men vadå spännande Y:n? Snyggare med ett i mitt i namnet? Eller snyggare att heta Hal-e-y. JAG väljer den här stavningen åt MIN dotter. Eller ska jag kanske välja ett mycket snyggare namn som Cazzandrah istället? :)
  • Crimen
    Hon skrev 2013-02-18 22:10:41 följande:
    Nej. Men vadå spännande Y:n? Snyggare med ett i mitt i namnet? Eller snyggare att heta Hal-e-y. JAG väljer den här stavningen åt MIN dotter. Eller ska jag kanske välja ett mycket snyggare namn som Cazzandrah istället? :)
    Ja, Haley är snyggare. Eller Hailey. Om du är så fäst vid det namnet, varför inte bara stava det mer normalt? Åtminstone.
  • Hon
    Crimen skrev 2013-02-18 23:09:45 följande:
    Ja, Haley är snyggare. Eller Hailey. Om du är så fäst vid det namnet, varför inte bara stava det mer normalt? Åtminstone.
    Vad som är normalt eller inte är väl upp till var och en.
  • Crimen
    Hon skrev 2013-02-19 19:26:29 följande:
    Vad som är normalt eller inte är väl upp till var och en.
    Om du också definierar normalt som standard, en fastställd norm, så nej. Det är inte "upp till var och en".

Det är märkligt att du startar en tråd och får psykbryt när få eller ingen håller med dig. 
  • Hon
    Crimen skrev 2013-02-19 20:11:43 följande:
    Om du också definierar normalt som standard, en fastställd norm, så nej. Det är inte "upp till var och en".

Det är märkligt att du startar en tråd och får psykbryt när få eller ingen håller med dig. 
    Nej, jag får inte psykbryt överhuvudtaget. Blir snarare less på människor som lägger sig i MIN dotters tilltalsnamn när tråden inte ens handlar om de.
Svar på tråden Passande mellannamn till Hayley?