nillanG skrev 2013-02-16 14:30:38 följande:
nej du har så rätt ts i usa utalar du dessa namn på samma sätt ( Tänk exempelvis sångerskan hayley williams) och det finns ju ingen anledning till att inte ni kan det trots att vi bor i sverige.
Tycker nog du ska välja något av dom kortare namnen så att det inte blir för långt tillsammans med hayley och Havannah eller Savannah. Men inte holly för det blir för mycket h, annars är det namnet också fint.
Hayley kommer från Hayley Williams. Upptäckte namnet i samband med att min storasyster (som gick bort) älskade låten Airplanes där Hayley Williams sjunger tillsammans med B.O.B. Där allt började.
Jag har beslutat att behålla stavningen Hayley. Jag skiter i vilket. JAG älskar de här namnet, och likaså gör hela min familj, hennes pappa och hans familj det. Väljer hon i framtiden att byta namn så får hon väl göra det. Men att JAG brytt mig ens LITE om vad ni människor här i tråden tycker och tänker om de hela är verkligen inte likt mig.
Om era barn heter SPIKE, LOVE, EMIL, SANDRA, ALICE, CAZZANDRAH eller vad det nu än är - DE ÄR UPP TILL ER!
MIN dotter heter Hayley.. och stavningen är PRECIS så - H A Y L E Y -
LET IT BE. Nu lägger vi ner den här OTROLIGT löjliga diskussionen angående namnet. JAG bad om hjälp angående fler förnamn till min dotter - INTE angående hennes tilltalsnamns stavning.
Till er som varit SERIÖSA och gett mig tips - TACK!