• Förstagången76

Regnskydd UJ Duo eller MD Duo eller Duet

Hej alla experter på barnvagnar här inne :)

Har en fråga som ger mig huvudbry. Sååå många äger en Urban Jungle Duo syskonvagn eller  Mountain Buggy Duo eller Duet syskonvagn i dagsläget. Det kryllar verkligen av dessa vagnar på stan.

Nu har även vi köpt en MB Duet och är sååå nöjdal. MEN först nu vid leverans av vagn och när vi monterat den, UNDRAR jag. HUR i hela världen använder man regnskydd vid en ligg- samt en sittdel monterade?
    Medföljde gjorde ju ett stormskydd för två sittdelar samt ett regnskydd till liggdelen. Det är ju kanon och förståeligt, men stormskyddet kan inte användas över den ena sittdelen när liggdelen sitter monterad.

Jag satte då på liggdelens regnskydd som är original, det funkar ju fint och provade då att komplettera med ett BRIO-regnskydd till sittdelen, dock ej genomskinligt utan svart, vilket inte är så skoj. Men det var ju jättesvårt att fästa och sitter inte bra alls.... Rynkar på näsan  

Så HUR gör ni? 

Please, help me!!! Tungan ute

Son född i april 2011 - Väntar syskon, BF 130406 om allt går som vi önskar :)
  • Svar på tråden Regnskydd UJ Duo eller MD Duo eller Duet
  • Förtjust

Eller kan det vara tänkt att man ska ha en enkelvagns Urban Jungle regnskydd över sittdelen? Origial kanske sitter bättre?
    http://www.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/barnvagnar-barnvagn-kopa-pa-natet/mountainbuggy-vagn-tillbehor/urban-jungle-tillbehor/regnskydd-singel-mountain-buggy-urban-jungle-_-terrain.html

Konstigt att det inte medföljer regnskydd till det barn som sitter upp när dom andra regnskydden följde med. 

2-barnsmor med barn som är 2 resp. 3 år
Svar på tråden Regnskydd UJ Duo eller MD Duo eller Duet