Vad är delad vårdnad???
Hejsan där!
Jag har en pojke på 2 år som jag från start vart ensam förälder till efter att fadern gjort bort sig rejält!.
Däremot ville pappan ha delad vårdnad. Han har honom varannan helg!
Men vad jag undrar...det är nämligen bekymmer med lilleman. Han får agressioner och utbrott mm så jag går med honom på bupbesök var och varannan dag.
Nog om det, jag börjar fråga min inombords, vad är delad vårdnad? Varannan helg har pappan honom i övrigt jag och med detta beteende så är jag heltidssjukskriven och detta mår jag så dåligt av! Har ju knappt råd att bo kvar på dessa sjukpengar jag får och på det ska jag ensam ta han om ett konstant argsint skrikbarn.
Men häromdagen så sa mitt jobb att man redan nu måste ta en tänkare på sin ledighet i sommar. Jag sa det till pappan, dagis är stängt fyra veckor. Han blir tokig och arg och vrålar till mig i telefonen att jag kan inte säga nåt nu va fan tror du, isf får du planera in att ha pojken hela sommaren. Så kanske jag kanta han nån dag när jag vet.
Hela mitt liv sen jag fick barn är att planerna, varför kan då inte en pappa göra det? Jag har väl också ett jobb men barnet går ju före....eller? Jag får högst ta ut tre veckors semester från jobbet...vad gör jag med sist
a veckan då? Skit samma....här undrar jag vad delad vårdnad är? Ska inte pappan finns lika mycket till hjälp???? Trött på denna orättvisa!