• Rockern

lesbisk men passar jag in?

Hjälp mig! Jag är lesbisk har varit ganska länge men kom ut i nov 12, jag har träffat världens finaste tjej! Hon stöttar mig på alla sätt och vis! Men ( som alltid finns det ett men) jag är rädd att jag inte passar in i "gay världen" jag kan ingenting om den. Jag är rockare ut i fingerspettsarna! Kan ingenting om schlager gay festivalen... Hjälp vad måste man veta... Vill inte göra fel... Jag vet vad jag är och jag dömmer ingen! Men ibland får jag kännslan av att jag borde veta massa saker om detta som jag inte gör! För mig är det naturligt att alla konstalationer finns inom familje ämnet! Snälla snälla hjälp mig! Vad behöver jag veta och kunna?!

• Svar på tråden lesbisk men passar jag in?
  • power

Du behöver inte kunna ett smack!
    Välkommen ut!

• lykantrophona

Man behöver inte aktivera sig i "gaykretsar" bara för att man inte är straight, precis som att man inte måste vara medlem i facket bara för att man jobbar. Man behöver inte veta en massa saker bara för att man är lesbisk, att vara hövlig mot människor är något alla bör vara, oavsett läggning (för jag antar att "vetandet" handlar om hur man ska föra sig).

Jag går visserligen i Prideparaden (bor i Stockholm), men i övrigt har jag inte mycket med HBT-organisationer att göra. Bara för att man delar en egenskap med folk innebär det inte att man känner att det är kul att umgås med dem.

Fortsätt vara rockare! Du behöver inte lyssna på schlager eller gå på pride om det är ointressant för dig.

• Terese 047

Jag har en vän som är gay ut i fingerspetsarna, skulle jag fråga henne om hon gillar schlager skulle hon skratta mig i ansiktet ;)

• Tom Araya

Vill du verkligen vara en stereotypisk flata eller räcker det med att du är dig själv?

• Anonym (he)

Du behöver nog lära känna dig själv mer, det tror jag. 

Lycka till! :)  

• Rockern

Jag är mig själv! jag vet vad jag vill! Men ibland tvivlar man lite... När jag bode i sth var det lättare där va man mycke mera anonym... nu när jag flyttat ut i landet... känns det som att man blivit årtusendets spektakel i "Gay världen" då jag faktiskt bara är mig själv!
     Jag orkar inte bry mig om steriotypa bilder av lebba eller hetro folk som sägger att jag inte passar in...

• LLL84

Tkr du inte behöver veta nåt! Så länge du vet vem du är, vet vad du känner och vill så är det bra och det viktigaste. Det kommer alltid finnas människor som har en massa åsikter och tankar om en, men så länge du är den du vill vara så fortsätt med det och känn inte att du ska leva upp till nåt för att du gillar tjejer =). Det är upp till var och en vad man vill engagera sig i för forum. Om du inte är intresserad av det sk. stereotypa för homo/bi så skippa det och lev livet på ditt sätt och njut av att du träffat någon och är kär :D.

• Nockan

Varför vara någon annan än den du är eller gilla något du inte gillar? 

People change. Memories don't
  • Anonym (jag)

Man bör ju känna till basic... Och alla gay människor har ju sitt egna språk så du måste lära dig ditt och hennes språk! Gardell är ju typ guru och shlager är nationalsongen! Man kan inte säga att man är lesbisk förens man kan grunderna! Lär dig dom och är om du passar in!

• Anonym (jag)

Man bör ju känna till basic... Och alla gay människor har ju sitt egna språk så du måste lära dig ditt och hennes språk! Gardell är ju typ guru och shlager är nationalsongen! Man kan inte säga att man är lesbisk förens man kan grunderna! Lär dig dom och är om du passar in!

• Trust me

Men hallihallå! Vad ska du gilla schlager för, du är väl inte bög Flört

Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Anonym (jag)

Jag säger bara att det är viktigt att veta vad man står för om man är öppet gay!!!

• lykantrophona
    Anonym (jag) skrev 2013-02-09 13:42:08 följande:
    Jag gissar på fördomsfull hetero.

Det är faktiskt ganska stor skillnad även när det gäller stereotyperna för bögar och flator, vet du? ;) Och i verkligen avgudar inte alla bögar schlager.
  • Trust me
    lykantrophona skrev 2013-02-09 20:16:19 följande:
    Jag gissar på fördomsfull hetero.

Det är faktiskt ganska stor skillnad även när det gäller stereotyperna för bögar och flator, vet du? ;) Och i verkligen avgudar inte alla bögar schlager.

Såja, nu ska vi inte ta saker så allvarligt. Det är melodifestivalen på TV vettu

Passar det här bättre? 

• Anonym (jag)
    Trust me skrev 2013-02-09 20:47:24 följande:
    Såja, nu ska vi inte ta saker så allvarligt. Det är melodifestivalen på TV vettu

Passar det här bättre? 

Va om ni tror att de är så så är ni ju dumma i hela huvet! Värkar ju inte veta någonting om bögar och flator!!
  • Klotjohan

Jag är bög, gillar schlager men känner mig inte hemma i HBTQ-världen för det. Även gaypersoner är individer och kan inte klumpas ihop till ett kollektiv även om jag i rent sakpolitiska frågor tycker det är bra med gemensamma krav iofs. 
    De lesbiska jag känner är totalt olika varandra och lever inte upp till någon schablonbild alls.  

• Rockern

Så om jag förstår det hela rätt utan att lyssna på (jag) så kasta alla måsten, lev livet, va där du själv trivs!?

• Trust me
    Rockern skrev 2013-02-10 09:27:36 följande:
    Så om jag förstår det hela rätt utan att lyssna på (jag) så kasta alla måsten, lev livet, va där du själv trivs!?

"Svårare" än så är det inte {#emotions_dlg.flower}
  • Rockern

Fan va najs! Tack för alla fina svar! vet nu hur jag ska ställa min i frågan att veta eller inte!! <3 <3 <3 <3 <3

Svar på tråden lesbisk men passar jag in?