• jennie33AT

Tips på aktiviteter i stockholm till en kille på 8 år

Hej
    Vi ska till stockholm nästa vecka på onsdag. Pojken som är 8 år skulle gärna vilja testa paint boll (det finns inte på vår ort) men det verkar inte finnas i stockholm (om det inte är barnkalas).

Killen är sportig och full av energi.. Har Ni några tips och ideér som barn gillar i stockholm?

Tack Glad    

• Svar på tråden Tips på aktiviteter i stockholm till en kille på 8 år
  • UmmAli

Hej,
    finns spelapaintball.com i farsta men där är åldersgränsen 10 år enligt deras hemsida.  Går kanske om sonen ser äldre utFlört    annars har vi varit på Laserpalatset.se i Järfälla. Där skjuter man med laser och de har också ett jättestort lekland där.

Äventyrsbadet i Husby är också fint, dock måste man ha med sig egen matsäck.
    Finns många museeum ,kanske Tekniska museet skulle vara nåt, eller Tom Tits i södertälje. Där finns förövrigt också ett äventyrsbad  Sydpoolen.     

• hallontryffel

Det finns ett ställe som heter laserfortet på saltmätargatan (parallellgata till sveavägen) t-bana rådmansgatan. Där finns både lasergame och "fångarna på fortet-celler". Annars är tekniska museet som du fått tips om bra, eller naturhistoriska och cosmonova. Skansenakvariet kan kanske passa om han gillar djur som krälar! Musikmuseet är också en lite bortglömd pärla med massor av prova på -grejor.

• arkeologitjejen

Medeltidsmuseet är populärt i den åldern. På lördagar är det Familjedag där med verkstad och barnanpassad visning.

Paintball för så unga känner jag inte till. Hoppas ni får roligt!

Linnea 080310 & Elisabeth 100922
  • arkeologitjejen

Såg nu att du skrev onsdag och inte helg. Sorry. Det är fortfarande ett kul museum som många barn uppskattar. Ett annat roligt museum är ju Vasamuseet och även Junibacken är kul.

Linnea 080310 & Elisabeth 100922
  • jennie33AT

Tack för alla tips Glad Nu har vi att göra!

Musikmuseum är kanske inte så dumt.. han är duktig på musik och spelar endel instument. ska även kolla in laserpalatset/laserfortet också!  

• Stockholmsmamma03

Hej! Jag har också en 8-årig kille som äldsta barn. Han är också sportig om än inte jättevild. Jag har börjat blogga om lite kul-i-Stockholm-tips här: barnistockholm.blogspot.se/ Just för en 8-årig kille skulle jag rekommendera: * Tekniska museet * Naturhistoriska med Cosmonova * Fjärilshuset * Bowla på O Learys även om det inte är så Stockholmsspecifikt * Vasamuseet gillar våra barn jättemycket * Något av alla lekland som finns i Stockholm

Svar på tråden Tips på aktiviteter i stockholm till en kille på 8 år