• Jennie 1983

Familjer i Borås som talar Portugisiska eller Engelska hemma / Eller familjer som bara tycker Engelska är roligt!

Vi är en familj som kommer flytta till Borås under sommaren. Jag är svensk och min man är Portugis och pratar lite svenska. Vi söker familjer eller personer som pratar Portugisiska eller Engelska som skulle vilja umgås i en lite internationell miljö. 

Vi pratar oftast Portugisiska hemma och kommer att fortsätta göra det eftersom vi vill att vår son ska prata portugisiska. Min man ska plugga svenska men medans man lär sig så kan det var lite skönt att kunna prata lite med kompisar och vänner på andra språk.

Ni som tycker att det skulle vara roligt eller har tips på flerspråkiga aktiviteter eller dylikt i området... tacksam för tankar och idéer.

• Svar på tråden Familjer i Borås som talar Portugisiska eller Engelska hemma / Eller familjer som bara tycker Engelska är roligt!
  • LillaJag1

pratar ni båda två portugisiska? jag älskar det språket, så fint! kan det dock inte...

Min sambo pratar engelska med vår son och det skulle vara kul att träffa andra likasinnade tycker vi också. Engelska är dock inte min starka sida.

Varifrån flyttar ni och hur kommer det sig att ni flyttar till borås?

• Jennie 1983

Vi flyttar hem i Augusti. Jag har bott i Portugal i 7 ar, min man ar portugis:) Vi pratar en salig blandning hemma hos oss. Min man haller pa att lara sig lite svenska:) Krisen har slatt hart mot Portugal sa vi ska testa vara vingar i Sverige. Vart kommer din man ifran? Jag ar ingen hejare pa familjeliv....:S kan man skicka privata meddelande har eller kanske har du facebook?

• Malin Harrysson

Hej! Hur går det i Sverige? Jag har oxå en portugis här hemma o vi pratar oxå en salig blandning mellan portugisiska, svenska o engelska???? Vi har en 6-åring som pratar portugisiska o svenska och en 2-åring som är på god väg!! Trivs ni i Borås? Skulle vara roligt att höra hur din portugis trivs i Sverige????

Svar på tråden Familjer i Borås som talar Portugisiska eller Engelska hemma / Eller familjer som bara tycker Engelska är roligt!