• bebis maj 12

Ni som har små barn (under 1 år) som stimmar?Autism

Hej!

Vi har en son som är 3,8 år och har autism,han stimmar och har gjort det sen ganska länge tillbaka..under ett års ålder var det mer att han spände kroppen i en båge.Han visade inga tecken på autism före två års ålder utan allt efter han fyllt 2 år..
    Nu undrar vi lite över lillebrors flaxande/spänningar  ..han är 8 månader och vi tycker att han flaxat en hel del med händerna,men nu har han även börjat spänna sig och gapa med munnen samtidigt,precis som storebror...
    På bvc såg hon dessa "spänningar" men sa inte så mycket mer..
    Han är annars snabb och allert och väldigt med,precis som alla sina bröder har vart...
    Det är "stimningen" vi funderar på..video finns under mina videoklipp på min sida!

Vad tror ni? Kolla hans händer...inte den bästa filmningen...      

Jesper -95,Silas -09 Sackarias -10,Natanael -12
  • Svar på tråden Ni som har små barn (under 1 år) som stimmar?Autism
  • bebis maj 12

Ingen fara,fråga på😄 Då silas slutade äta och det hade gått väldigt länge så,då bad jag om att dom skulle kolla hans värden,näringsbrist. Och eftersom han den perioden levt på enbart pannkaka så sa läkaren att han va inte gluten intolerant,eftersom han växte som han skulle och vi hade inte märk att något skulle vara fel. Alla proverna visade inga brister,förutom gluten som gav utslag. Även jag har precis fått veta att jag också är glutenintolerant ...vi ska kolla lillebror när han är runt året. Övriga familjen har det inte. Jag skulle vilja göra en magnetröntgen på silas ,men jag vet inte om dom gör det. Vi ska träffa neurologen snart igen. Det är taget en massa tester som alla har gett svar att inget är fel,dvs kromosom fel o.dyl. Vi skulle göra ett EEG, men det gick inte att få silas att somna,men oftast visar dessa tester inget.

• pågmamman

Hoppas ni får den hjälp o vård ni förtjänar... Hur mår han i dag? Får ni träning o hjälp? Äter han bättre numera eller kommer o går? Hoppasde lyssnar på er nu gällande lillebror i alla fall. Antar att tiden går utvisa o ni verkar kloka o ömma föräldrar som njuter av era barn precis så som de är ð???

• bebis maj 12

Tack,dina ord värmer!! Vi är inskriven på HAB sen maj förra året..det går framåt,men han lever på chips och glutenfria hårdbröd mackor,jag bråkar inte om maten då det kan ge motsatt effekt ...silas är världens godaste kille...har frågat BVC om lillebrors spänningar,men blir mest avfärdad,dom tycker att jag ska ta upp det på habben...men man måste ju få en remiss till HAB för att få hjälp från dom...så jag får allt avvakta...förhoppningsvis är det inget,men man funderar ändå...

• Mick

Bebisimaj12: Hur har det gått för fin son? har du kvar dina misstankar? Jag är alldeles utom mig av oro för min dotter som är 6 månader. Jag tycker bland annat att hon spänner sig och flaxar. Skulle jag kunna få tillgång till ditt konto för att se filmen?

• bebis maj 12

Han har slutat med flaxandet.. Det kan vara vanligt även på "normala" barn... Alla ska kunna se videon.. Gå bara in på mitt namn och på video så ska det gå att se

Jesper -95,Silas -09 Sackarias -10,Natanael -12, ängeln Jonah -13
  • SinnerSaint

Fick silas mpr-sprutan? Har ni funderat över samband med hans förändrade beteende efter sprutan?

• bebis maj 12

Alla mina barn har bara fått dom sprutor man brukar få på BVC fram till 1 1/2 års kollen...

Jesper -95,Silas -09 Sackarias -10,Natanael -12, ängeln Jonah -13
  • SinnerSaint

Ja mpr-sprutan ges vid 18 mån. Och den kan leda till autism enligt vissa forskare, medan andra inte håller med. Ingen vet nog egentligen.

• Malinkanen

Nej, det finns inget samband mellan mpr-sprutan och autism. Det hela var en bluff med ekonomiskt intresse. Sorgligt att det fortfarande finns de som tror detta.

• Busbellan
    SinnerSaint skrev 2014-01-15 19:17:57 följande:
    Ja mpr-sprutan ges vid 18 mån. Och den kan leda till autism enligt vissa forskare, medan andra inte håller med. Ingen vet nog egentligen.

Finns inget som helst bevisat samband mellan sprutan och autism. EN studie sa sig visa detta, samma studie har också visat sig vara en stor bluff
    Mamma till Nora, August och Ella
  • SinnerSaint

Det kan diskuteras i all oändlighet. Lyssnar man på människor i verkligheten så ser man hur mycket biverkningar barnen fått efter MPR. Men det var inte det denna tråd handlar om. TS väljer ju själv å fundera över eventuella samband.

• Busbellan

Ser faktiskt ingenstans där ts funderar över ett samband mellan mpr och ev autism.

Och just det är faktiskt inget att diskutera, det sambandet finns inte, finns ingen forskare som tror på det.

Mamma till Nora, August och Ella
Svar på tråden Ni som har små barn (under 1 år) som stimmar?Autism