• FruDalefalk

Femte barnet, nån mer??

Nån mer där ute som gett sig på att gå utanför mellanmjölkens gränser? ;)

• Svar på tråden Femte barnet, nån mer??
  • tilj75
    FruDalefalk skrev 2013-02-11 22:53:44 följande:
    Kan tänka mig att det är andra boende kostnader när man bor på landet jämfört med Sthlm?
    Huspriserna är ju ganska olika =) Men annars är ju kostnaderna för allt annat lika, det går ju inte mindre el för att man bor på landet.
    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • FruDalefalk

Idag har varit en hemsk dag med förvärk på förvärk, å mellan värkarna har han sparkat å gjort volter! Hur har ni det? Är barnen aktiva å känner ni av förvärkar??

• mylittlepony

Jag känner av förvärkar och har gjort det i några veckor. Rätt jobbigt faktiskt. Var samma med graviditeten innan. Känner en del sparkar oxå men de är inte värst störande.. Än..;)

• majajj

Hoppar in här jag med

Är nyss fyllda 39 och väntar mitt 5:e den 1:a Juli.

De andra är 20, 18, 12 0ch 4 år.

Måste tillägga att jag även är mormor till en fantastisk liten kille

• grabbmorsan

Jag hoppar gärna in i gänget här :)

Väntar mitt femte biobarn (har även en bonus). ALLA är killar, så vi får väl se vad detta blir :)

Själv är jag 29 och barnen är födda
    Dec 03 (bonussonen)
    Jan 04
    Dec 09
    Jan 11
    Nov 11

Nu blir nästa beräknad till okt/nov 13! :) 

Och jag tänker  INTE stanna vid fem om jag får bestämma, jag har stora drömmar om mååånga barn!

• grabbmorsan
    LitenBlomma skrev 2013-03-28 11:35:53 följande:
    Wow! 2 barn födda samma år!
    Mjo, det blev ju så ;) Vi brukar skoja om det o säga att vi inte hann mer än hem från förlossningen innan nästa var på jäsning :) 
  • Lindsey Egot the only one

Va härligt med fler som vill ha många barn. Vi har fem barn och längtar efter en sjätte.
    Tyvärr har vi bara 4 barn i livet och många som förlorat ett barn talar om att det är helande att få ett nytt barn även om ett nytt barn inte kan ersätta tomrummet efter det döda barnet.

Min farmor har alltid sagt att ett barn under två år ger kärlek åt huset. Det tycker jag stämmer. Man får nått speciellt lugn när man har småbarn under två år i huset.
    Min farmor hade fyra söner.

Va härligt med två barn under samma år grabbmorsan. Riktigt fräckt.

• mina5

Vad tråkigt att ni förlorat ett barn. Beklagar. Tror som du skriver att det är helande att få ett nytt barn. Det går aldrig att ersätta en annan människa. Det kommer ett nytt liv. Men minnen kommer alltid finnas kvar. En bekant förlorade sin dotter på 1 år för ett tag sen.. man kan aldrig förstå.. 

• FruDalefalk

Usch..:(. Orkar inte ens tänka på om nåt skulle hända nåt av mina barn något! Som den stackars pappan i Skåne som glömde sin tvååring i bilen..:0. Fy vad hemskt att leva med det resten av livet..;(. Själv har vi gått in i v 33. Jag går på koll var tredje dag pga lite högt blodtryck å etta på äggvita..:/. Planerad igångsättning 3-7 juni. Snart färdig!! :). Hur har ni de??

Svar på tråden Femte barnet, nån mer??