• Retro

Ny omröstning: Namnet Truls

Det verkar som att många missuppfattade min förra omröstning.. Därför gör jag nu en ny. 

Frågan är fortfarande: Vad tycker du om namnet TRULS?

Men jag vill påpeka att omröstningen gäller vad du tycker om namnet i sig, inte huruvida vem namnet passar på. Alltså, om du tycker att namnet Truls är fint, och det passar på en häst, en katt, ett troll, etc. men att det INTE passar på ett barn/vuxen så röstar du ändå på att det är fint. Om du tycker att namnet är fint men olämpligt på grund av att det till exempel inte fungerar i Sverige eller Afghanistan eller att du kände en elak person vid namnet när du var barn så röstar du ändå på att det är fint. 

Omröstningen handlar alltså inte om VEM det passar på eller VART namnet ska användas.

★ ☆ ✰ Alex, Sam, Charlie, Tove, Alf ✰ ☆ ★
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ny omröstning: Namnet Truls
  • Dagdrömmaren

Alltså... det är för få alternativ. Jag kunde inte rösta i den förra tråden eftersom inget alternativ passade. Jag ser det inte som fult, men fint? Nej.
    Tycker det var lite onödigt o göra en ny tråd. Hur vi tycker om namn präglas ju till stor del med var vi relaterar dem till, o i den andra tråden så höll majoriteten med om att det var ett sött namn på ett djur/troll eller ett småbarnsnamn, inget man skulle kunna se en vuxen människa i precis.

Antingen hade du fått ställa om frågan, i vilket sammanhang? Till ett djur? Till en människa? Då hade jag kunnat svara. Sött till djur. "Fult" till människa. Eller så kunde du väl ha lagt till en del alternativ...

Tycker själv fortfarande att det låter som ett troll. 

• Tant Groda

Kan inte rösta då jag surfar via appen.
    Men jag gillar namnet och min systerson heter det.

• Mithra

Huruvida jag tycker det är fint eller fult beror helt på vad/vem som ska bära det, så kan inte rösta.

• Pissenisse

Det går ju inte att rösta med de kraven. Klart att det kan vara ett fint namn... På ett litet troll i skogen..

• linas fina

Fult på alla. Men det är ändå svårt att säga att bara för att ett namn kan gå an på ett djur så är det fint även på människor. Mitt marsvin hette Pipen, det var ett fint namn till ett litet marsvin tycker jag men skulle inte vara fint på ett barn. Men som sagt Truls är inte fint alls. Kanske som namn för en hårtova som fastnat i hårborsten då..

• Natulcien

Vad menar du med att din förra omröstning missuppfattades? Rubriken sa ju att du önskade spontana åsikter om namnet 'Truls'. Och vissa tänkte spontant på ett troll, en katt eller en hund.

Vad vill du ha egentligen?

Själv tycker jag att namnet är fult, oavsett vem som bär det.

• TessaLove

Kan inte rösta från appen...
    Det första jag tänker är: passar på ett barn men inte en vuxen. Kan vara så att han växer i namnet om du förstår vad jag menar. Känner en vuxen Truls men det känns inte helt rätt på en vuxen man.

• LiteniAugusti

Varför är det viktigt vad folk svarar? Gillar ni Truls, och har tänkt det till ett barn, en hund eller vad som så använd det! Jag tycker det är fint!

Skulle jag fråga om mina tilltänkta barnnamn här inne på FL så skulle jag förmodligen bli knäckt, helt i onödan.
    Fråga dom du bryr dig om och som har samma stil som du i övrigt. Resten skiter du i.

• Retro
    Natulcien skrev 2013-02-09 12:55:21 följande:
    Vad menar du med att din förra omröstning missuppfattades? Rubriken sa ju att du önskade spontana åsikter om namnet 'Truls'. Och vissa tänkte spontant på ett troll, en katt eller en hund.

Vad vill du ha egentligen?

Själv tycker jag att namnet är fult, oavsett vem som bär det.
    Det är ju det som är själva grejer, jag vill veta vad folks spontana reaktion är när de hör namnet UTAN att associera namnet till en person eller en sak. Om du hör ett helt främmande ord eller namn så kan du ha en åsikt om namnet/ordet (fint/fult) utan att tänka namnet/ordet på en person eller en sak. Det är det jag vill veta. Vad folk tycker om namnet TRULS rent objektivt, utan att associera namnet till något/någon.
    LiteniAugusti skrev 2013-02-09 13:26:25 följande:
    Varför är det viktigt vad folk svarar? Gillar ni Truls, och har tänkt det till ett barn, en hund eller vad som så använd det! Jag tycker det är fint!

Skulle jag fråga om mina tilltänkta barnnamn här inne på FL så skulle jag förmodligen bli knäckt, helt i onödan.
    Fråga dom du bryr dig om och som har samma stil som du i övrigt. Resten skiter du i.
    Vi har inte tänkt namnet till vare sig ett barn eller ett djur, men som säkert många andra också gjort, så hade vi en diskussion med några vänner och väninnor där vi pratade om namn och bl.a. kom in på detta namn och så blev jag nyfiken på att veta vad andra personer tycker om namnet. 

Jag har själv inte sagt vad jag tycker om namnet så...

• Zizzy Zimsson

Truls = en fet medelålders skåning :-P

• Dagdrömmaren
    Retro skrev 2013-02-09 13:43:01 följande:
    Det är ju det som är själva grejer, jag vill veta vad folks spontana reaktion är när de hör namnet UTAN att associera namnet till en person eller en sak. Om du hör ett helt främmande ord eller namn så kan du ha en åsikt om namnet/ordet (fint/fult) utan att tänka namnet/ordet på en person eller en sak. Det är det jag vill veta. Vad folk tycker om namnet TRULS rent objektivt, utan att associera namnet till något/någon.

Vi har inte tänkt namnet till vare sig ett barn eller ett djur, men som säkert många andra också gjort, så hade vi en diskussion med några vänner och väninnor där vi pratade om namn och bl.a. kom in på detta namn och så blev jag nyfiken på att veta vad andra personer tycker om namnet. 

Jag har själv inte sagt vad jag tycker om namnet så...

Okej...om man ska se det så... Uttalar ni det "Trulls"? som med två L? Det är liksom så jag ser det, o då är det väl rätt sött...
    Men om det uttalas "Truuls"...då är det fult som attan xD 
  • Natulcien
    Retro skrev 2013-02-09 13:43:01 följande:
    Fast det är ju omöjligt att vara helt objektiv utan att associera... möjligen om man aldrig någonsin i sitt liv har hört namnet...men det har nog de flesta...
  • Höghus

Jag tycker Truls är ett jättefint namn.

• Retro
    Natulcien skrev 2013-02-09 13:56:14 följande:
    Fast det är ju omöjligt att vara helt objektiv utan att associera... möjligen om man aldrig någonsin i sitt liv har hört namnet...men det har nog de flesta...
    Är det? Eller gäller det dig själv? 
  • La Lola

Fint på en hund.
    Fult på en människa.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • IsDimma

Jag gillar truls

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
Svar på tråden Ny omröstning: Namnet Truls