• Anonym

Överviktiga som gått ned och fått plus?

Hej alla!

Är överviktig och käkar just nu LCHF för att förlora mina kilon. Väger för tillfället runt 110+ och har i snart 1 år försökt få barn med min sambo men utan resultat. Många har tipsat oss om ägglossningstest, apiforce, tempa osv. Men jag tror att det är min vikt som är stora problemet för oss att kroppen känner att jag inte orkar bära på ett barn med tanke på all den vikt jag redan bär idag.

Någon annan i samma sits?

Eller tänkte höra om några som varit kraftigt överviktiga och gått ned för att underlätta sina chanser att bli gravid och blivit gravid? Pratar inte nu om någon som gått från 85-80kg utan jag pratar om 100+kg.

Tacksam för svar

• Svar på tråden Överviktiga som gått ned och fått plus?
  • MamaPapa

Japp - har två barn o då var det med båda. Försökte vid båda länge men inte förräns jag gick ner i vikt blev jag gravid - så tror absolut det stämmer.
    Första barnet gick jag ner från 96 till 80. Andra barnet från 106 till 71.

• Anonym

hej.. Jag vägde över 90+ när jag blev med barn första barnet 07 och hann inte gå ner i mellan innan nummer 2 sdå var första bara 10 månader när jag blev gravid i gen.. 110 var jag uppe i då eftersom lagt på mig efter första.. nu har jag dock gott ner 20 kg för att försöka bli gravid igen med 3..  jag tror det är olika hur lätt man har för att bli gravid..  Hoppas allt går bra för dig och önskar dig lycka till med din vikt och lyckan att få ett barn

• Anonym (Mia)

Hej jag har och min sambo har försökt få barn i snart 2år men inget har fungerat.
    Jag vägde som mest ca 140kg men har gjort en GBP operation så har gått ner 20kg ner till 123kg och hoppas på att vi snart ska försöka få ett +.  
    Jag längtar som en tok efter ett litet eget barn.
    Kram 

• Anonym

Som sagt har jag börjat om igen med LCHF efter ett uppehåll. Konstaterade att min kropp mår så mycket bättre av att avstå från kolhydrater.
    Så just nu väntar jag ¨på att få lön så jag kan köpa mig en crosstrainer och fortsätta gå ner i vikt tills jag förhoppningsvis får mitt efterlängtade plus.

Drömmer ofta om barn och vi här hemma pratar ofta om vår framtid och att vi gärna vill ha barn inom två år. Ibland känns det som en lång tid och ibland känns det som att det inte kommer bli barn av någon anledning.

Men tack för era svar, det ger mig mer motivation till att fortsätta min viktminskning mot ett plus!

• Babyystar

gått ner från 111 till 85, fortfarande inte gravid..

• Yarrow

Jag gick ner från 130 kg till 97kg när jag helt plötsligt blev gravid. Hade hormonbehandlat i 4 år men inget hände och i ett sista desperat försök gjorde jag förra somaren en GBP-operation.
    Slutade med hormonerna men blev gravid helt naturligt ändå.

Min gynekolog har i alla fall sagt att går man bara ner 10% av sin övervikt så ökar man sina chanser avsevärt!

Hoppas ni får ert plus snart!

• Whoeix

Gått ner från 147 kg till 97 kg på egen hand. Är nu gravid i v19, väger fortfarande 97kg.
    Första graviditeten vägde jag 110kg, slutade i MA v9. Andra och tredje vägde jag 105 kg, slutade i MF v5 och MA v12.
    Denna gången verkar det ta sig hela vägen!

• Anonym (hjälpte inte)

OJ va jag önskar att detta fungerade för mig/oss.... gick ner 32kg på 9 månader och har nu försökt bli gravid i 3 år men det tar sig inte, inte ens med IVF och de finner inga fel på någon utav oss Rynkar på näsan

Svar på tråden Överviktiga som gått ned och fått plus?