Jag vill ta barnen ifrån sin mamma (menar inte illa)
Hej. Jag har ett stor problem med mina barn. Jag och min föredetta fru (mamman till mina två barn) gjorde slut för två år sedan. Jag flyttade hemifrån och studerade klart. Efter dess flyttade jag till utlandet. När jag var borta bad jag till min föredetta att flytta till mig med barnen, att jag skulle stå för deras ekonomi och att hon fick studera om hon ville men hon vägrade helt och hållet. Efter ett tag blev hon hemlös så jag flyttade tillbaka till Sverige och hjälpte henne när hon vandrade runt med mina barn. Efter hon fick ett lägenhet blev jag lugn igen. Hon lämnade sitt lägenhet för att flytta som inneboende i stockholm jag var emot denna men hon lyssnade inte på mig och flyttade igen. Nu ska hon flytta igen utanför stockholm. Detta är den 4 eller 5 gången hon flyttar inom 2 år. Hon här lämnat 3 förstahandskontrakter. Hon påstår att människorna i hennes område är tokiga och konstiga men jag börjar tro att det är nåt fel på henne. Är hon beroende av att flytta runt? Inte vet jag men denna måste sluta nu. Jag är väldigt orolig på mina barns psykiska och sociala hälsa. De behöver att bo på en och samma ställe. De har inga kompisar liksom deras mamma. Den här kvinnan flyttar för mycket och jag är så orolig. Jag gav henne hela vårdnaden när jag bodde utomlands för att underlätta allt som hade att göra med min underteckning. Efter jag flyttade tillbaks ville hon inte ge mig vårdnaden tillbaks för att "det är för krånligt och jobbigt" påstod hon. Jag vill att mina barn bor med mig i stället. De ska få ett hem en dagis och en och samma skola. Jag vill att dem skaffar sig kompisar och växer upp i en och samma område. Jag är så rädd att detta som händer ska lämna ärr i framtiden. Att dem ska ha det svårt att socializera. Jag tänker att strida för att få dem att bo med mig i stället. Det känns hemsk att göra så här men hon flyttar för mycket. Vet ni om det finns någon som har kunskap inom detta jag kan prata med? Ska jag träffa en psykolog och berätta om henne? Jag vill att mina älsklingar ska finnas på ett hälsosamt och stabilt omgivning.