• stenbockan

Min sambo vill inte knulla!

Hej! Jag är en tjej på snart 30 år. Jag och min sambo har varit ett par i snart 6 år,men för ett år sedan tog ihop i det slut mellan oss,men nu har vi blivit ihop igen och han har flyttat tillbaka hem igen. Men det känns inte bra,för han vill inte knulla mer! Han jobbar hela dagarna och efter jobbet så träffar han sina polare och dricker bärs, så kommer han hem vid 22 tiden,sätter sig och kollar på sport för att en timme senare däcka i soffan. Och det slutar som vanligt med att jag får gå och lägga mig ensam. Vi har altså inte sex,en-två gånger i veckan max! Men jag e ganska kåt av mig och vill helst ha sex varge dag! Och eftersom att vi knappt ses så är det väldigt dött på romantik fronten och intimitet finns det noll av i detta förhållande just nu! Jag mår psykiskt dåligt utav detta då jag känner mig bortglömd och sexuellt frustrerad hela tiden!!! Jag har pratat med honom om detta,och han har lovat att han ska ändra på sig men det har inte hänt ett skit!! Det känns som om jag bor med en jävla luffare liksom som kommer på kvällen för att genast däcka i soffan liksom! Vill inte lämna honom eftersom att jag älskar honom,och vi har även barn ihop. Men jag känner mig så frustrerad! Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Min sambo vill inte knulla!
  • Med Lem
    öppensinnad skrev 2013-06-22 12:06:34 följande:
    jag vill knulla nu
    Du har i alla fall fokus!
  • Med Lem
    öppensinnad skrev 2013-06-23 11:15:33 följande:
    Knulla är normalt i ett förhållande. vill han inte så skaffa en kk eller lämna honom. [email protected] knulla är skönt och något jag skulle vilja göra varje dag om jag hade en kvinna.
    Har du tänkt på att ingen verkar svara på dina inläggs innehåll?

Jag rekommenderar att du funderar igenom hur du bäst använder din kommunikativa förmåga innan du lägger energi på fler inlägg.

• Anonym (oknullbar)

Jag får det 1 gång per månad.. Har jag tur så kanske 2 gånger. Min man har problem med ryggen som gör det jobbigt för han och han blir trött och orkar inte efter sina sena arbetspass på jobbet, säger han.. :( Han gör samma sak.. Slutar 22:00, åker hem och får mat + kanske en öl, sen dyker hans kompis upp och stannar tills 00:00-1:00 kanske.. Får ändå ingenting. Han kan väl unna sig att Pippa när han väl orkar under tiden mellan han är hemma och sovdags, dom 3-4 timmar går det lätt o knulla lite. Sen är sex bra för hans rygg, men han vill inte få upp mini-him och doppa den i minime. Så TS.. Vi är två om detta.. *kram*

Skitstövlar och skitsnack med andra ord!

• Anonym (oknullbar)

Förlåt, det ska inte va en glad smiley, utan tummen ner. Tryckte för snabbt.. :(

• Anonym (Sexlös)

Har sex max 1gg/mån.. Och då för att min pojkvän stället upp. Känns sjukt upphetsande...not. I förra förhållandet kunde det utan problem bli 5ggr/vecka. Funderar starkt på att göra slut

• Anonym (aha)
    Med Lem skrev 2013-06-23 21:00:36 följande:
    I o f s:

1-2 ggr/v är normalt. 3-4 är högt. varje dag är ovanligt av tusan.

Lyckliga människor (det här finns det goda vetenskapliga data som stöder, se sammanfattningar av dessa data i t ex La Sexualité des gens heureux av Pascal de Sutter) har ca 2-4 sexuella tillfällen per vecka med en eller fler orgasmer per tillfälle och deltagare i snitt. ( Jo, man behöver inte 2-4 orgasmer per vecka, utan 2-4 sexualumgängestillfällen!  ) för att nästan alltid må bra. Det är svårt att veta vilken medelvärdesbildningsperiod som är rimlig, men gissningsvis 6 löpande månader??
    De flesta behöver alltså öka sin sexualaktivitet med ungefär 2 ggr.

Närmaste tiden efter ett nytt barns födelse finns det mycket lite utrymme för närhet med andra än barnet, för kvinnan. Enda sättet att som man säkert bli delaktig är att gå emellan, och själv ta mycket av "närhetstiden" med barnet, så att kvinnan måste kanalisera en del av sitt behov via mannen, och då också till mannen.
    I det läget kommer, om mannen inte släpper sin roll som fysiskt nära förälder till barnet så fort kvinnan gnäller, också sex att bli en möjlighet. Man måste gå emellan vid de tillfällen när kvinnan själv längtar efter närhet med barnet, inte avlasta vid de tillfällen som kvinnan tycker är jobbigast.
    Är det därför som kvinnor mår dåligare än vad män gör? Kvinnor får ju knappt hälften så många orgasmer som män får vid sex. Väldigt orättvist är det ju.
  • Anonym (aha)
    Anonym (aha) skrev 2013-06-25 13:06:29 följande:
    Är det därför som kvinnor mår dåligare än vad män gör? Kvinnor får ju knappt hälften så många orgasmer som män får vid sex. Väldigt orättvist är det ju.
    "Mår sämre" ska det ju stå såklart.
  • Spacefrog

Du vill ha mer sex i ditt liv. Vad tror du lösningen är? Jo: ha mer sex i ditt liv. Varför måste ni monogama jämt göra livet svårt för er själva?

• Anonym (frugan)
    stenbockan skrev 2013-02-10 00:59:48 följande:
    Hej! Jag är en tjej på snart 30 år. Jag och min sambo har varit ett par i snart 6 år,men för ett år sedan tog ihop i det slut mellan oss,men nu har vi blivit ihop igen och han har flyttat tillbaka hem igen. Men det känns inte bra,för han vill inte knulla mer! Han jobbar hela dagarna och efter jobbet så träffar han sina polare och dricker bärs, så kommer han hem vid 22 tiden,sätter sig och kollar på sport för att en timme senare däcka i soffan. Och det slutar som vanligt med att jag får gå och lägga mig ensam. Vi har altså inte sex,en-två gånger i veckan max! Men jag e ganska kåt av mig och vill helst ha sex varge dag! Och eftersom att vi knappt ses så är det väldigt dött på romantik fronten och intimitet finns det noll av i detta förhållande just nu! Jag mår psykiskt dåligt utav detta då jag känner mig bortglömd och sexuellt frustrerad hela tiden!!! Jag har pratat med honom om detta,och han har lovat att han ska ändra på sig men det har inte hänt ett skit!! Det känns som om jag bor med en jävla luffare liksom som kommer på kvällen för att genast däcka i soffan liksom! Vill inte lämna honom eftersom att jag älskar honom,och vi har även barn ihop. Men jag känner mig så frustrerad! Vad ska jag göra?

Vad säger han då, vill inte han ha mer sex?

För att få ett sexliv att fungera så måste båda ta ansvar för sig själv och tillsammans i par, dvs man måste kunna prata om problemet och hitta lösningar.

Så vad har han för lösningar på problemet, eller är han nöjd att leva i ett sexlöst förhållande, men vad har ni då för förhållande??

Varför tog det slut förra gången, vad har ändrats för andra försöket?

Jag kan se flera fel i inlägget som förklarar problemet, men ni är två om att lösa detta och då detta är andra gången ni gör ett försök, så borde mycket vara bättre o annorlunda?

Vad kan du göra? 

• Med Lem
    Anonym (aha) skrev 2013-06-25 13:06:29 följande:

Nej. Det är antal tillfällen som verkar vara viktigast. Man bör sikta på att båda får orgasm, men det näst viktigaste verkar inte vara orgasm utan att både den som inte får visar att den vill och jobbar på det och att den andre verkligen också jobbar på bådas orgasm. God vilja slår framgång ibland.
  • Med Lem
    Anonym (oknullbar) skrev 2013-06-24 11:22:30 följande:
    Jag får det 1 gång per månad.. Har jag tur så kanske 2 gånger. Min man har problem med ryggen som gör det jobbigt för han och han blir trött och orkar inte efter sina sena arbetspass på jobbet, säger han.. :( Han gör samma sak.. Slutar 22:00, åker hem och får mat + kanske en öl, sen dyker hans kompis upp och stannar tills 00:00-1:00 kanske.. Får ändå ingenting. Han kan väl unna sig att Pippa när han väl orkar under tiden mellan han är hemma och sovdags, dom 3-4 timmar går det lätt o knulla lite. Sen är sex bra för hans rygg, men han vill inte få upp mini-him och doppa den i minime. Så TS.. Vi är två om detta.. *kram*

Portförbjud kompisen.

Han låter omogen av tusan.
  • Anonym (oknullbar)
    Med Lem skrev 2013-06-25 15:32:31 följande:
    Portförbjud kompisen. Han låter omogen av tusan.

Gjort! men hjälper inte..
  • Anonym (X)
    Anonym (oknullbar) skrev 2013-06-24 11:22:30 följande:

Du kanske får mer kuk om du slutar säga pippa!
  • Nubian
    Spacefrog skrev 2013-06-25 13:54:56 följande:
    Du vill ha mer sex i ditt liv. Vad tror du lösningen är? Jo: ha mer sex i ditt liv. Varför måste ni monogama jämt göra livet svårt för er själva?
    Jag håller dig. Jag tror problemet är att vi både vill ha kakan och äta upp den samtidigt.
    Vi lever i monogam förhållande och polygam sexdrift. Vi har svårt att förena dessa motpoler.
Svar på tråden Min sambo vill inte knulla!