JSz skrev 2017-10-16 18:20:27 följande:
Hej Sandra!
Åh då har du inte alls långt kvar :) mysigt!
Ja precis, ?kul? men endå skönt att kunna höra från någon annan insamma sits, är nog vanligare än man tror :)
Jag har en bit kvar av graviditeten, är i v 23 nu. Har hittills gått på 2 ultraljud, ska åter om 2 veckor igen och sen en gång i månaden.
Hur har det gått för er? Har den vuxit/minskat något eller stannat i tillväxt?
Vi fick träffa en bra barnläkare så jag känner mig just nu helt lugn, var väldigt orolig när vi fick beskedet. Har ni fått bra hjälp och stöd eller info? :)
Hej.
Kul att du svarade.
Nej nu är det som tur var inte långt kvar, ska bli igångsatt i v 38 i Uppsala för att vara på rätt plats direkt då planen är att dom ska göra ultraljud på bebisen för att kolla hur njuren ser ut, det är betydligt enklare för dom att se när dom kan kolla direkt på honom.
Njuren hade växt från v19 tills vi gjorde ultraljud igen i v 30. Sen dess har den växt lite men sista ultraljudet hade det inte växt.
Är på ultraljud på hemma mvc en gång i veckan, sen får vi åka till Uppsala varannan vecka för specialkoll.
Ni ska vi tillbaka till Uppsala nästa vecka för vidare koll och planering av igångsättning.
Vi träffade neurologen i Uppsala vid vårat första besök och han förklarade allt så bra så den faktiskt känns bra.
Däremot har våran bebis en tillväxt som är alldeles för mycket plus så det har tagit över oron från njurproblemet.