Anonym skrev 2013-02-10 16:40:30 följande:
Som heterosexuell så känns det som om jag inte kan få de tjejer jag är attraheras av. Tjejer som då kan ha ett ganska fördelaktigt utseende och figur. Och detta samtidigt som jag har en känsla att jag däremot skulle kunna få en kille med ett mycket fördelaktigt utseende och figur om jag hade velat detta dvs. om jag hade varit bi eller homosexuell. Hur förklarar man psykologin i detta?
Själv är jag relativt säker på detta. Men där jag alltså är intresserad av tjejer och absolut inte av killar. Något jag bl.a. märkt av många års träning på gym sedan jag själv gillar att hålla mig i form.
Tacksam för svar!
Det behöver inte betyda någonting.
Du ser skit snygg tjej. Hon är troligtvis fullt medveten om sitt utseende och är van vid blickar och försök (men vem som döljer sig under ytan är en annan historia). Du stöter lite snyggt på gymmet. Du för ett svalt svar. Vilket kanske känns. Du försöker att sköta ditt yttre till det bästa och kanske hoppas på att nån snygg tjej vid något tillfälle kunde ta första steget, eller åtminstone inte visa sig så ointresserad och svårfångad.
Du ser en kille. Han ser bra ut. Mycket möjligt att han är bög, eller inte. Men du ser att han tittar eftersom han tycker du verkar intressant och spännande. Om du är bög, bi eller inte vet han inte till 100% förrän han har frågat eller märker att du är intresserad av honom. Som kille vågar man kanske lite mer så du ungår inte att märka att han tittar på dig. Men du är inte intresserad så det stannar där.
Så vad kan man dra för slutsats av detta? Kanske att om man fick välja här i livet så skulle du hellre sett att den där tjejen hade gett dig blickar istället för killen. Och någonstans försöker man hitta en logik i det hela - om en snygg kille kan vara intresserad avd dig och dessutom visar det, varför kan inte en snygg tjej göra detsamma?
Om detta stämmer på dig så finns det ett namn på det - livet.
Det finns ingen gudomlig rättvisa som styr som man kan hänvisa till när saker inte går som man hade hoppats på. Men vi kan påverka det mycket mer än vi kanske tror.