Hur får jag min man att vilja ha sex med mig?? Det här är helt knäppt och jag blir tokig, känner mig som världens sämsta och värdelösa fru! Ska jag bara ge upp??
Jag vet inte vad jag ska göra längre, frustrationen är TOTAL!
Vi har många års historik bakom oss av problem med sexlivet. För att göra en lång och terapikantad story kort... Jag blev utsatt sexuellt i ett tidigare förhållande vilket har satt sina spår. Bet ihop och tvingade mig att ha sex ändå, för i det förhållandet fanns liksom inget alternativ.
Sen träffade jag min man (nu 8 år sen) och han var helt annorlunda, han kände väl av att nåt stod riktigt illa till med mitt "förhållande" till sex och pressade mig inte. Det hade dock gått så långt att allt till slut raserade.
Vi gick i terapi hos en sexolog och hon fick mig att förstå att sex ska vara frivilligt och på bådas villkor. I min traumatiserade tillvaro insåg jag att jag vill inte ha sex. Jag gav honom möjligheten att lämna mig, om det var en för stor uppoffring för honom att leva utan sex. Han valde ett sexlöst liv vid min sida hellre än att leva utan mig, tveklöst och utan att fundera. Det här gjorde oss otroligt starka och jag kan än idag knappt fatta att gjorde det valet, han är helt enkelt fantastisk!
Så vi levde ett sexlöst liv under några år. Ibland hade vi mysstunder som ledde lite längre och vi gav varann orgasm, men ingen penetration.
Hur som helst, under åren som gått har jag känt att min inställning till sex har ändrats. Man kan väl säga att jag har läkt och funnit lusten igen, fast trevande. Så nu har vi börjat ha sex igen och det går jättebra, när vi väl har det.
Men nu till problemet! Det verkar som HAN tappat lusten för gott! Om jag gör glasklart att jag vill ha sex och verkligen "förför" honom så har vi det. Annars, aldrig! Hur klart jag än gör att jag VILL att han ska initiativ så gör han inte det. Inte en enda gång... Jag förstår ju att även han är "ärrad" av allt trauma som varit kring detta och han har tyckt det varit jättejobbigt. Och jag vill inte pressa honom, han har ju inte pressat mig. Men vad fan ska jag göra?? Har försökt allt och bett honom "hjälpa till" att ta initiativ han också så vi hjälper varann i det här.
Skillnad vore ju om han, precis som jag, sa att han inte vill och vill att vi ska fokusera på annat i livet. Men han säger att han visst vill, att han gillar sexet när vi väl har det, han ska självklart ta initiativ också, han tycker visst jag är sexig (men det tror jag faktiskt inte han tycker) och han har inte alls tröttnat på mig etc etc etc... Men sen händer i n g e t...
Vad ska jag göra??? Ska jag ge upp? Vad kan det bero på?? Vad kan JAG göra?? Snälla, kom med nån feedback för jag vet inte vad jag ska göra längre... Känner mig oattraktiv, ful, osexig och tänker att om inte ens han, min självfrände och äkta man vill ha mig, vad kan jag göra? Om han inte vill ta i mig och ha sex med mig, är det ens nån idé att fortsätta försöka eller ska jag ge upp och inse att jag är och förblir en avsexualiserad människa och nöja mig med det?