• Babybear

PMS. Riktigt monster.

Hur är ni under er PMS?

Jag tror jag har den värsta sorten. Jag blir arg, ledsen, storgråter, irriterad, fly förbannad sen storgråter lite mer, blir nervös, svartsjuk, ett riktigt monster och ja mår så dåligt av det...Nu ligger jag här och har lessnat, är trött och ledsen på det här!! 

Så vad kan man göra åt det? Har ni några knep för att handskas med eran?

Sedan sjukligt magont under hela mensen. Trots att jag gymmar, promenerar och har ett väldigt aktivt jobb. 

• Svar på tråden PMS. Riktigt monster.
  • Kofot

Jag var ett monster förr. Det har blivit bättre med tiden och jag äter även bvitamin pmsveckan. Det lättar ialla fall för mig.

• Mrs VW

Hej din stackare!

Jag vet vad du pratar om! Jag har också haft dessa problem. Jag blev helt galen. Ville skilja mig varje månad. Hatade mig själv. Ledsen över livet. Jobbet var fel. Vännerna var fel. Mamma var fel. Allt var galet 2 veckor i månaden, sen efter dessa 2 veckor gick jag med dåligt samvete i 1 vecka för allt jag ställde till med. Så, 3 av 4 veckor var jobbiga. 1 vecka mådde jag som en prinsessa.

Man ska inte behöva ha det såhär! Tyvärr kan man behöva gå en lång färd för att hitta botemedlet för just en själv. Jag provade träning och omega3. Sen bvitaminer. Sen citalopram. Någon balans från apoteket. Inget hjälpte något vidare. Gick flera gånger till gynmottagningen med gråten i halsen. Slutligen fick jag prova en medicin som hette Premalex. DET fungerade på mig! Jag fick mitt liv tillbaka . Idag mår jag och hela min familj toppen, ALLA veckor i månaden. 

Våga ta hjälp, våga prova de du blir rekommenderad. Det finns hjälp!

Lycka till!          

• CFly

Asså går det inte att tänka och reflektera tillbaka till de bra veckorna och inse att de tankar o känslor man får inte är riktiga. Men man ändå har dem och sen inse att de kommer försvinna så småningom när veckan är över. 

Och på så sätt inte agera på sina känslor. 

Svar på tråden PMS. Riktigt monster.