• Anonym

Skäms över att jag vill vara med en tjej

Jag har ett problem som jag tror/hoppas är vanligare än man pratar högt om.

Jag har nog egentligen alltid vetat att jag är bisexuell. Dock har jag bara kysst andra tjejer, aldrig haft sex med någon utan har endast haft sex med och varit i förhållanden med killar.

Nu är jag 25 och är  sedan två år tillsammans med en kille som jag älskar och har det bra tillsammans med på alla sätt. Vårt sexliv är mycket bra, fast vi har kanske inte sex så ofta som jag skulle vilja. 

Men min nyfikenhet och längtan efter att ha sex med en tjej har växt sig så stor att det sätter käppar i hjulen. Jag älskar min kille och vill tro att vi har en framtid tillsammans, men hur bra vi än har det tillsammans och hur bra sex vi än har, kan han aldrig ge mig en kvinnas kropp. Jag är absolut inte den otrogna typen, hatar otrohet, har aldrig varit otrogen och vill inte vara det heller. Jag är heller inget "sex freak" som måste ha sex hela tiden, med alla och av alla sorter som finns. Men jag är bisexuell och vill inte dö nyfiken. Jag vill åtminstone någon gång i mitt liv få uppleva sex med en tjej. Tanken på att jag, om det håller mellan mig och min pojkvän resten av livet, aldrig kommer få göra detta känns jättejobbig.

Någon som är/har varit i samma tips som kan ge råd om hur jag kan tänka bort detta?

Innan någon föreslår trekant vill jag tillägga att varken jag eller min sambo är intresserade av trekanter. Dessutom känner jag att första och kanske enda gången jag ev. provar sex med en tjej vill jag att det bara ska vara för hennes och min skull - inte för att kåta upp en tredje person som gillar att titta på tjejsex.

Min sambo vet att jag är bisexuell, men inte att jag känner såhär.

• Svar på tråden Skäms över att jag vill vara med en tjej
  • Kajsalannestad1

Förklara för din kille hur du känner och jag kan verkligen rekommendera dig att testa ;)

Det är väldigt nervöst första gången men om du nu tänder på tjejer så kommer det nog bara förstöra relationen till din kille om du tänker på tjejer hela tiden så testa! :)

Kvinnokroppen är bra härlig :)!

• Anonym

Tack för ditt svar :)

Jag önskar jag kunde göra det, men han skulle ta det på helt fel sätt. Han har enormt dåligt självförtroende och skulle ta det som "jag är så dålig att min tjej hellre ligger med en tjej", typ. Jag vet att han aldrig skulle ge mig den tillåtelsen. Vilket jag ju också kan förstå.

• Anonym

Jag har varit i exakt samma sits som du. Jag gjorde slut på förhållandet tillslut och hade sex med kvinnor. Efter det har jag inte alls saknat att ha sex med män.

Du vill ha tips på hur du kan tänka bort det... Det tror jag inte att du kan göra. Det enda du kan göra, som jag ser det, är att ta ett allvarligt öppenhjärtigt snack med din kille. Försök få honom att förstå att detta inte har med honom att göra. För helt ärligt, du kan inte gå runt och undvika frågan av rädsla att han ska känna sig förminskad. Självklart kommer han att bli ledsen men du kan inte ignorera en så stor sak hos dig själv. Du är ju inte ärlig mot honom om du går runt och trycker ner de här känslorna i tårna. 

• Anonym

känslorna börjar komma  upp till ytan och det kan inte tryckas ned hur som helst
     Kanske bör du tala ut med din kille

Förr eller senare kommer du att testa, problemet är att du ser det som otrohet vilket det nog är ,om det är en relation

Tala ut, för som det ser ut nu ,kan du inte trycka ned dessa känslor, du gillar honom ändå och vill stanna

Skämmas för det är fel,  du behöver ju inte ta allt på en gång , en sak i taget 

• Anonym

Jag skäms inte för att jag är intresserad av en tjej. Det skämmiga hade kommit OM jag sagt något till henne och hon bara stirrat på mig och undrat om jag var dum på riktigt........................................

Svar på tråden Skäms över att jag vill vara med en tjej