• MarinaL

Gravid direkt efter förlossning?

Hejsan!! Har en 3 åring och fick en liten nu 23:e december 2012. Har börjat må riktigt illa, finnar, mensvärk, ont i ryggen, sjukt trött, mår illa, ja listan kan göras lång. Men mens är inte tillbaka och jag börjar misstänka att jag är gravid? Gjorde ett test för några dagar sedan. Negativt och inte morgonurin, så misstänker att det var för tidigt. Ska testa om någon vecka. Känner mig väldigt gravid. Behåller ju givigtvis om så är fallet, men det kommer inte skilja ens 1 år mellan barnen. Hur löser man det? Herre jisses!! Trodde aldrig det skulle gå så fort! Måste ju blivit gravid direkt efter avslaget var borta. Ska bli intressant och se vad testet visar, tror knappast det bara är att mensen ska komma tillbaka...! Www.lyckek.se

• Svar på tråden Gravid direkt efter förlossning?
  • frulövgren

Hej !

Spännande.. :) Ammar du?

Jag fick en pojke i Mars, och slutade amma i Augusti. Direkt när jag slutade amma så blev jag gravid igen.
    Nu är jag i v 25 och min lillpojke blev 11 månader igår. Jag kommer ha drygt 14 månader mellan dem. Men vi hade planerat att skaffa 2:an och 3:an tätt så vi fick får önskan uppfylld, även om vi inte trodde det skulle gå så fort.. :)
    Men som sagt, om du slutat amma/inte ammar då tror jag det kan gå väldigt fort mellan graviditeterna!        

• MarinaL
    frulövgren skrev 2013-02-11 13:11:08 följande:
    Hej ! Spännande.. :) Ammar du? Jag fick en pojke i Mars, och slutade amma i Augusti. Direkt när jag slutade amma så blev jag gravid igen. Nu är jag i v 25 och min lillpojke blev 11 månader igår. Jag kommer ha drygt 14 månader mellan dem. Men vi hade planerat att skaffa 2:an och 3:an tätt så vi fick får önskan uppfylld, även om vi inte trodde det skulle gå så fort.. :) Men som sagt, om du slutat amma/inte ammar då tror jag det kan gå väldigt fort mellan graviditeterna!        

Hej!! Åh äntligen någon med erfarenhet!! Gjort graviditetstest som visade negativt. Men tror inte riktigt på det. Jag har alla känningar man kan ha!! :/ nej inte ammat typ sen dag 1. Kombinerat men inte mycket amning så la ner det ganska fort då lillan inte vart nöjd. Födde dottern 23:e december o ingen mens ingenting ännu. Bara massa känningar. Så vet inte ens när mensen ska komma eller hur de har varit, aldrig suttit o räknat på det direkt. :/ vart skengravid förr men inte haft en tanke på bebis nu direkt :/ Så det känns lite hopplöst! Tror att jag är gravid, men vet ju inte när det är läge att testa heller.. Med tanke på att ja inte sitter o räknar på det så att säga. Men jag har testat med clear blue digital o fått ej gravid men läst om att de kan vara lite vilseledande med tanke på att man inre kan få svagt plus utan den reagerar när hcg halterna är höga.. Så får avvakta och se
  • MarinaL

Gjorde ett gravtest i morses med clear blue digital. Inte gravid sa den. Men tror inte på resultatet, ska prova en vanlig sticka. Hört att hcg på digital måste vara ganska så hög.. Så får avvakta lite och se.. Börjar bli jobbigt... :/

• strojes
    MarinaL skrev 2013-02-15 14:34:24 följande:
    Gjorde ett gravtest i morses med clear blue digital. Inte gravid sa den. Men tror inte på resultatet, ska prova en vanlig sticka. Hört att hcg på digital måste vara ganska så hög.. Så får avvakta lite och se.. Börjar bli jobbigt... :/
    Vänd dig till din barnmorska på mvc för ett test där om hemmatesterna inte stämmer med din känsla.
  • MarinaL
    strojes skrev 2013-02-15 14:47:18 följande:
    Vänd dig till din barnmorska på mvc för ett test där om hemmatesterna inte stämmer med din känsla.

Ja det ska jag verkligen! För i Kroppen känns dt verkligen som en tidig graviditet.. Min BM jobbar mån och tisd så de har lagt en lapp till henne om vad de gäller o att hon ska ringa mig.. Inte haft återbesök ännu så hon lär väl undan vad man sysslar med..! Ne de gör dom väl inte.. De är väl inte helt ovanligt att få syskon tätt.. Min gubbe tror jag har fått noja med alla symptom, men jag har alltid fått den där känslan i kroppen vid graviditet. Man bara känner att kroppen inte är som den borde...
  • tjofräs

Du kan vara gravid, det kan man bli även redan innan avslaget slutat.
    Men du, det är inte mensen som är på gång då? Kroppen kan ju bete sig lite rörigt efter en graviditet, så det kanske känns olikt dina vanliga mensar men ändå vara det är på gång.

• MarinaL
    tjofräs skrev 2013-02-15 21:43:15 följande:
    Du kan vara gravid, det kan man bli även redan innan avslaget slutat. Men du, det är inte mensen som är på gång då? Kroppen kan ju bete sig lite rörigt efter en graviditet, så det kanske känns olikt dina vanliga mensar men ändå vara det är på gång.

Hej!! Jovisst kan det vara så. Gjorde test mitt på dagen. Negativt! Nu på kvällen kom det rosa/ljusröd flytning. Men kan ju vara mensen eller? Får avvakta till imorgon och se vad det är.. Känns konstigt alltsammans. Kisses har vart konstigt, nu denna flytning, illamående, yrsel, sån trötthet som inte går att beskriva, molande mensvärk i mage o rygg! Suck!! Men får avvakta till morgondagen o se om de vart mensen som satte igång. Aldrig fått något rosa sådär i trosan. Alltid fått mensen me möe blod på en gång. Och aldrig mensvärk förrän mensen kommit. Så skumt alltsammans!!
  • Kontra

Ja det var snabba puckar om det stämmer . Men som sagt, kanske det är mensen som är på g.

• MarinaL

Hej!! Trodde de va mensen som satte igårng. Tittade imorse på bindan. Bara en liten rosa strimma på. Pytteliten. Inget blod.. Nidblödning? Eller vad kan det vara? Testade imorse negativt. Kan det fortfarande vara att man testar är för tidigt..? Vill inte utesluta en graviditet förena mensen kommit? Jag blir tokig på detta! Och tröttheten går inte att beskriva. Hade tydligen somnat på soffan igår o enligt gubben hade dottern försökt få liv i mig o hoppat på mig.. Men jag sov så gott så.. Hur sjutton kan man bli så trött?????

• MarinaL
    Aint Your Fairytale skrev 2013-02-22 23:08:07 följande:
    Hur har det gått TS?!
    ~ Alice 5/2-2011 ~

Hej!! Jadu jag hade ju som "flytning" med rosa strimmor i någon dag. Sen lite brunt. Men sen fick jag en fruktansvärd mensvärk och så kom de lite blod. Men sen så sa de bara poff så kom det hur mycket som helst med stora klumpar i. Så jag tror det vart ett missfall faktiskt. Kände ju mig väldigt gravid Osså från en dag till en annan så kände jag mig inte de då det började blöda så otroligt och med de stora klumparna i. Ursäktar den detaljerade infon men så vart de denna gången.. Men men. Får se framöver. Jag har ju inget skydd så sett och känner inte för att ha något heller så det kanske blir en liten till framöver. Är så inne i det här med spädbarn nu och blöjbyten, så kan lika gärna bli snart känner jag det var nästan som att börja om på nytt nu när min 3 åring är så duktig och stor och inte haft blöja på länge. Men men vi får se! Någon med erfarenhet av att ha barnen hyfsat tätt..? :)
  • Aint Your Fairytale
    MarinaL skrev 2013-02-23 07:33:43 följande:

Hej!! Jadu jag hade ju som "flytning" med rosa strimmor i någon dag. Sen lite brunt. Men sen fick jag en fruktansvärd mensvärk och så kom de lite blod. Men sen så sa de bara poff så kom det hur mycket som helst med stora klumpar i. Så jag tror det vart ett missfall faktiskt. Kände ju mig väldigt gravid Osså från en dag till en annan så kände jag mig inte de då det började blöda så otroligt och med de stora klumparna i. Ursäktar den detaljerade infon men så vart de denna gången.. Men men. Får se framöver. Jag har ju inget skydd så sett och känner inte för att ha något heller så det kanske blir en liten till framöver. Är så inne i det här med spädbarn nu och blöjbyten, så kan lika gärna bli snart känner jag det var nästan som att börja om på nytt nu när min 3 åring är så duktig och stor och inte haft blöja på länge. Men men vi får se! Någon med erfarenhet av att ha barnen hyfsat tätt..? :)

Tråkigt med MF för dig... det är aldrig skoj. Jag hoppas ni lyckas snart igen och den lilla vill stanna i magen. Glad
    ~ Alice 5/2-2011 ~
  • tiger84

Hej!
    Jag har två täta grabbar!
    En född jan 08 10jan
    En född jan 09 19jan

När den stora grabben va 3mån blev jag gravid igen!
    Idag är dom 4,5 år!
    Vi hade jätte svårt för att bli gravida med första, men verkar ha släppt nu!
    Kram Johanna

• MarinaL
    tiger84 skrev 2013-02-26 00:32:26 följande:
    Hej! Jag har två täta grabbar! En född jan 08 10jan En född jan 09 19jan När den stora grabben va 3mån blev jag gravid igen! Idag är dom 4,5 år! Vi hade jätte svårt för att bli gravida med första, men verkar ha släppt nu! Kram Johanna

tiger84 skrev 2013-02-26 00:32:26 följande:
    Hej! Jag har två täta grabbar! En född jan 08 10jan En född jan 09 19jan När den stora grabben va 3mån blev jag gravid igen! Idag är dom 4,5 år! Vi hade jätte svårt för att bli gravida med första, men verkar ha släppt nu! Kram Johanna

Åhh så härligt!!! Ja jag är inne i allt vad småbarn heter så känns som att det bara är att köra på. Kan inte tänka mig sladdisar, alltså typ 10 å mellan. De verkar va mer meck, men jag har ju inte upplevt det heller så svårt att säga också. Men men hoppas de blir en knodd snart igen
  • trevi

Jag födde min flicka den 16 februari och hon var 3 veckor gammal då jag blev gravid igen. Hade ingen mens imellan. Vi vart glada i och med att båda skulle vara födda 2013. Det nya barnet i slutet på december. Men det slutade med en missfall sorgligt nog. Nu har min dotter hunnit bli 5 och en halv månad och jag är gravid igen. Jag hoppas att det inte går illa som sist då vi önskar oss ett till barn.

• Sesso1

Vår första tjej är född september 2010. Vår andra tjej är född december 2012 och nu väntar vi vår tredje i mars 2014.

Så 2 år och 2 månader emellan 1:an och 2:an och 15 månader mellan 2:an och 3:an ð???

Svar på tråden Gravid direkt efter förlossning?