Någon som läser socialpedagog?
Undrar om man får göra praktik första året, och om man får praktisera där dom gör LVU utredningar?
Undrar om man får göra praktik första året, och om man får praktisera där dom gör LVU utredningar?
är orolig att privat info ska komma ut så behöver verkligen veta
ingen som vet?
Vad då privat info? Lvu sköts av ifo och de jobbar givetvis under sekretess.
jo men om min vän som läser den utbildningen får en praktikplats där dom handlägger Lvu som kommer ju privat info ut om mig till henne som inte jag vill, även om det är sekretess så är inte det alltid som den hålls, och jag vill inte hon ska veta massa privata saker om mig även om hon inte för det vidare, hade kännts hemskt =(
De som inte är socionomer med socialpedagogisk inriktning bör inte praktisera på soc där lvu-utredningar görs. Bara socialpedagog ger inte kompetens till myndighetsutövning.
Jag är socionom och under min praktik var jag delaktig i aktiva utredningar. Så om du är under lvu-utredning just nu och din vän gör praktik på ifo och hennes handledare är din utredare så JA då kan din vän få tillgång till utredningsmaterialet.
Någon som vet vilken termin man gör sin första praktik när man läser till socialpedagog?
Hon läser inte till socionom med socialpedagogisk inriktning? Vår utbildning hade praktik termin sex.
Det ser lite olika ut i landet hur praktiken läggs.
Du kan dock be om total sekretess, det vill säga att ingen mer än den/de som gör utredningen har tillgång till dina/era uppgifter. Berätta om din situation till den/de som gör utredningen. jag är säker på att de har förståelse för din situation!
Lycka till!