• BioBonus

Rensar i den slutna gruppen för bonusföräldrar

Tyvärr har det blivit bekräftat att vi bonusmammor faktiskt är allmänt villebråd på Familjeliv, något som man får, bör och ska ge sig efter med påk och rep. 
    Den lilla grupp som vi faktiskt haft som fristad här på FL har tyvärr folk gått med enbart för att läsa till sig information, som dom sen använder här ute i det publika forumet för att attackera med.

Självklart är detta inte ok någonstans. 

Denna grupp har blivit till för att ett behov av stöd och råd finns, och för att ett behov av påhopp och attack finns hos andra. 
    Denna grupp ska vara just en fristad och inget annat.

Därför väljer jag att sparka alla ur gruppen, och den som vill vara medlem får göra en ny medlemsansökan.

Medlemskap ges inte om det inte finns en öppen beskrivning om vem du är och vad ditt behov av gruppen är. Du måste även ha ett konto på FL som jag kan få tillgång till där jag kan göra en dubbelcheck.

För många låter detta säkert pretentiöst och fjantigt. Men om man mår dåligt, och ständigt blir påhoppad för det man känner, är en sådan här grupp viktig, och den ska kunna få fortsätta vara viktig.

Anledningen till att jag skriver detta här, genom BioBonus, är för att jag först försökte hålla det internt genom att skicka ett mail med en förklaring till alla sparkade medlemmar, men efter fyra mail blev jag spärrad.

Dessutom gör det ju inget att alla ni som hävdar att denna hatiska stämning mot bonusmammor inte finns.. faktiskt inser att den gör det.. I högsta grad.

Med vänliga hälsningar
    Iam 

• Svar på tråden Rensar i den slutna gruppen för bonusföräldrar
  • Iam
    Oldie skrev 2013-03-26 15:48:35 följande:
    Kan inte annat än att hålla med att det är jättetråkigt och det finns säkert hur många sätt som helst för att försöka säkra det bättre, frågan är om det är värt det? 
    Jag tycker inte att det är det och jag personligen är inte beredd att öppna mig när det visar sig att bitar kan plockas ur sitt sammanhang och användas emot mig, eller vem vet, än värre användas mot min familj och någon kan klura ut vem jag är. 

Vår grupp skulle vara en fristad, ett ställe som ger stöttning, där man kan träffa människor i samma situation och en positiv input när saker känns lite tufft, inte ett ställe där man med misstänksamma ögon ska behöva granska  andra och vara rädd för att öppna sig. Det förlorar lite sin poäng då... Rynkar på näsan
    Tyvärr är det någon enstaka som förstör för alla.

Hatet mot kvinnor med den roll vi har finns bevisligen och jag kommer aldrig förstå människor som känner agg mot bonusmammor baserat på en roll i en ny familj. Jag tycker att det är helt sjukt att det finns människor som går med i en grupp för att kunna sticka en kniv i ryggen på någon i framtiden.
    Det är helt galet och jag slutar inte förvånas över att människor har så lite att fylla sina liv med, att man väljer att gå genom livet och fokusera på mörka känslor och tankar, att det finns människor som känner tillfredställelse i att vara elaka mot andra medmänniskor och trycka ner människor i skorna.
    Nej, dessa människor vill jag ha så lite som möjligt med att göra, bittra, ensamma människor utan livskvalitet som har alldeles för mycket tid och alldeles för lite vettiga, vuxna människor att prata med Obestämd
    Klok som en bok är vad du är! 
  • SupersurasunkSara
    Iam skrev 2013-03-26 15:51:27 följande:
    Klok som en bok är vad du är! 
    Pantera skrev 2013-03-26 13:55:28 följande:
    Men nej.. vad ledsen jag blir. Men förstår självklart resonemanget. Jag har själv känt mig skraj för att skriva saker i det slutna forumet under de sista veckorna. Har tidvis känt att jag behövt ventilera mig, men stoppat mig eftersom man inte kan lita på att alla är den de utger sig för att vara. Det är ju hur lätt som helst för någon att skapa en ny profil som de sedan använder på ett otillbörligt sätt.

Som Ess skrev: Ni får gärna hålla gruppen lite mindre, och om någon ny (inklusive jag själv)  vill ansluta sig måste den personen etablera sig och "bevisa sig" i de offentliga trådarna först. Det blir ju lite besvärligt för dom som vill vara helt anonyma hela tiden, men det är väl lite ett pris man får betala tyvärr. Och idén om att det bara är inbjudningar som gäller var bra. Jag blev väldigt glad då jag såg länken till att skicka en förfrågan om att få vara med i gruppen. men jag var ju uppenbarligen inte den enda som såg länken och använde den. 

Nej, du var inte den enda..
  • Anonym
    Oldie skrev 2013-03-26 15:48:35 följande:
    Kan inte annat än att hålla med att det är jättetråkigt och det finns säkert hur många sätt som helst för att försöka säkra det bättre, frågan är om det är värt det? 
    Jag tycker inte att det är det och jag personligen är inte beredd att öppna mig när det visar sig att bitar kan plockas ur sitt sammanhang och användas emot mig, eller vem vet, än värre användas mot min familj och någon kan klura ut vem jag är. 

Vår grupp skulle vara en fristad, ett ställe som ger stöttning, där man kan träffa människor i samma situation och en positiv input när saker känns lite tufft, inte ett ställe där man med misstänksamma ögon ska behöva granska  andra och vara rädd för att öppna sig. Det förlorar lite sin poäng då... Rynkar på näsan
    Tyvärr är det någon enstaka som förstör för alla.

Hatet mot kvinnor med den roll vi har finns bevisligen och jag kommer aldrig förstå människor som känner agg mot bonusmammor baserat på en roll i en ny familj. Jag tycker att det är helt sjukt att det finns människor som går med i en grupp för att kunna sticka en kniv i ryggen på någon i framtiden.
    Det är helt galet och jag slutar inte förvånas över att människor har så lite att fylla sina liv med, att man väljer att gå genom livet och fokusera på mörka känslor och tankar, att det finns människor som känner tillfredställelse i att vara elaka mot andra medmänniskor och trycka ner människor i skorna.
    Nej, dessa människor vill jag ha så lite som möjligt med att göra, bittra, ensamma människor utan livskvalitet som har alldeles för mycket tid och alldeles för lite vettiga, vuxna människor att prata med Obestämd
    Men hur vet ni att nått sånt har hänt efter ny-uppstarten?
  • SupersurasunkSara
    Anonym skrev 2013-03-26 15:54:45 följande:
    Men hur vet ni att nått sånt har hänt efter ny-uppstarten?

Om du hade vågat vara dig själv så hade du kanske fått bättre svar. De som startat gruppen vill inte längre ha den kvar. Flertalet av oss som var med från början vill inte ha den kvar. Starta en egen grupp istället.
  • Iam
    SupersurasunkSara skrev 2013-03-26 16:05:12 följande:

Om du hade vågat vara dig själv så hade du kanske fått bättre svar. De som startat gruppen vill inte längre ha den kvar. Flertalet av oss som var med från början vill inte ha den kvar. Starta en egen grupp istället.
    Precis så.. 
    Jag och Oldie startade gruppen, men vare sig hon eller jag är speciellt sugna på att driva den vidare.
    Vi är heller inte speciellt sugna på att allt det som skrivits i gruppen ska hamna i "fel" händer. Därför är enda alternativet att ta bort den.
    Om du har behov av en grupp föreslår jag att du startar en, men håller med Sara.. Hade du vågat ställa vanliga frågor utan att vara anonym hade du framstått som mer trovärdig i ditt infosök.  
  • Anonym
    Iam skrev 2013-03-26 16:11:28 följande:
    Precis så.. 
    Jag och Oldie startade gruppen, men vare sig hon eller jag är speciellt sugna på att driva den vidare.
    Vi är heller inte speciellt sugna på att allt det som skrivits i gruppen ska hamna i "fel" händer. Därför är enda alternativet att ta bort den.
    Om du har behov av en grupp föreslår jag att du startar en, men håller med Sara.. Hade du vågat ställa vanliga frågor utan att vara anonym hade du framstått som mer trovärdig i ditt infosök.  
    Oj vad man bits idag då! Jag är alltid anonym här ute på styvforumet och vill man inte svara på frågan så behöver man inte.
    Och att ha nick gör dig knappast mindre anonym än jag. Ingen vet ju vem du är ändå, eller hur?

• Gung Ho

Eventuella skillnader i syn på vissa frågor åsido, tycker jag fortfarande det är tråkigt att er grupp blev förstörd av infiltratörer (har väl redan uttryckt det tidigare men ngn tog det som anledning att kasta ved på brasan).

• Iam
    Anonym skrev 2013-03-26 16:16:03 följande:
    Oj vad man bits idag då! Jag är alltid anonym här ute på styvforumet och vill man inte svara på frågan så behöver man inte.
    Och att ha nick gör dig knappast mindre anonym än jag. Ingen vet ju vem du är ändå, eller hur?

Jag bits inte, jag svarar ärligt och rakt. 
    Och jo, du är mer anonym än vad jag är, eftersom det går att följa mig genom trådar.. och därmed "lära känna" mig till viss del.
    Du är en anonym i mängden.

• Anonym (bibo)

Tråkigt med gruppen, men jag förstår ert val att stänga den. Undrade just varför jag åkt ur igen, men nu förstår jag. Styrkekramar till alla ni som varit "riktiga" medlemmar.

• Oldie

Anonym, hur vi vet är inte relevant, huvudsaken är att vi vet och kan handla därefter.

Gung ho, ja det är trist!

Bibo, precis som du sett har alla åkt utom "administratörerna", så det är inget personligt mot dig ;)

• Anonym
    Oldie skrev 2013-03-26 19:46:57 följande:
    Anonym, hur vi vet är inte relevant, huvudsaken är att vi vet och kan handla därefter.

Gung ho, ja det är trist!

Bibo, precis som du sett har alla åkt utom "administratörerna", så det är inget personligt mot dig ;)
    Nej ni vet inte. 
  • Iam
    Anonym skrev 2013-03-26 19:52:57 följande:
    Nej ni vet inte. 
    Då undrar jag ju genast vad du vet som du tror att vi inte vet? 
    Beteenden som det du uppvisar här och nu är en anledning till att gruppen inte fungerar.. Dvs människor som pratar i gåtor och (låtsas?) veta saker som dom sen pratar i gåtor om. Och självfallet görs det i feghetens kläder.
  • margareta80

Usch vad tråkigt att det inte funkade att ha kvar gruppen...

Har inte varit inne på ett tag men tänkte ikväll skriva ett inlägg för jag behövde dela med mig av lite funderingar men det är ingenting jag vill ta upp i det öppna forumet...Kändes mycket lättare att skriva till en sluten grupp där man visste att de flesta var i samma situation som en själv..

Hoppas allt är bra med er!    

• Iida01
    Precis så.. 
    Precis så.. 

Åh vad tråkigt att den ska tas bort. Visste inte ens att den fanns innan men det hade definitivt behövts! 
  • Ruffa

Oj, har bonusmammagruppen stängts igen? Har inte varit inne på forumet på evigheter så har inte alls hängt med.

Vad trist, vad är det med folk egentligen, hur kan det vara så jäkla intressant att infiltrera en sådan grupp? 
    Get a life vetja!   

Svar på tråden Rensar i den slutna gruppen för bonusföräldrar