Minskad lust, eller?
Håll ut, nu blir det långt, men jag behöver verkligen hjälp och råd!
Jag lever i en relation sedan snart tio år tillbaka och under de senaste åren har sexlivet blivit allt mer trist och jag tappar lusten allt mer. Jag känner inte att jag blir sugen på min man så där så jag vill plocka av honom kläderna och sexa, över huvud taget. Jag är mer intresserad av att sova, eller läsa böcker, eller bara ligga och kramas och klia varandra på ryggen. Tanken på sex känns inte lockande alls, och jag kan till och med bli rejält irriterad när han "håller på" för att försöka få igång mig.
När sexet väl är igång de gånger vi får till det är det bra, i alla fall om vi inte kör tråkiga missionären utan jag får vara ovanpå, men det är också det mest "avvikande" vi gör, haha!
Jag har accepterat att det är så hår, jag närmar mig ändå 40, vi har fyra barn, och det är väl livets gång, typ. Det är väl inte direkt kul att gå omkring och känna mig asexuell, men jag orkar inte riktigt bry mig.
Maken frågar mig ibland om det är honom det är fel på, om jag inte tänder på honom längre. Jag har sagt att jag inte tänder på nåt alls, att jag knappt ens tänker på sex, för så är det ju. Jag lägger ingen skuld på honom. Att det ändå funkar när vi sexar, men att startsträckan inte ens finns hos mig. Han får tyvärr vara den som tar initiativ om det ska bli nåt.
Hur som, jag har fått omvärdera detta efter en grej. Det är så att en kille i vår närhet alltid varit en riktig spjuver som flirtat med mig, öppet och ogenerat inför min man, men det har inte känts som nåt att ta på allvar. Han och min man brukar vara ganska grova och sexistiska på nåt skämtsamt plan.
För några veckor sedan, efter några års bearbetning från hans sida, hände det sig så att vi hipp som happ pussades på skoj, hånglade lite, gick lite längre, och till slut hamnade i säng.
Och jag kan ju enkelt konstatera att den där lusten som jag trodde försvunnit, den fanns då jävlar anamma! Hot hot hot, kan man ju säga...
Nu är frågan - vad ska jag göra?! Jag är nöjd i relationen med maken, det funkar för mig att leva med ett sparsamt sexliv. Bortsett från att jag nu varit otrogen, helt emot mina tidigare principer och att jag inte vill att det ska hända igen, så är min make min bästa vän och den jag tror att jag vill leva resten av mitt liv med. Men tänder jag på honom? Nu vet jag ju inte alls! Är det orättvist mot mig att stanna i ett glödlöst äktenskap, är det orättvist mot honom? Hur värderar man vänskap kontra sex i ett äktenskap? Hjälp!