• Triplexxx

P-ring , ingen sexlust!?

Har haft p-ring i typ 3 år och sexlusten bara går utför.. De är på noll nu och har varit de i mer än 1 år. Tänker inte på sex, vill inte ha sex. Kan de ha med ringen att göra? Finns de någon som känner likadant ang. P-ring... Har haft p-stav innan men de funkade bra. Eller ja i början den hade jag mens alltid så då byta jag till ringen.

• Svar på tråden P-ring , ingen sexlust!?
  • Anonym (Gabby)

Det är en vanlig biverkning. Väldigt effektivt pmedel när man inte ens vill ha sex ;) jag kände så när jag hade ringen, när jag slutade med den kom lusten tillbaka.

• Triplexxx

Men är de likadant med alla prevmentivmedel eller kan jag byta till något annat? Eller kan man prova ngt p-piller? Är 23år. Har haft p-stav innan och då funkade sexlivet iallafall bra, men inte de andra. ska försöka få en tid hos barnmorskan.. Men de har börjat tära på mitt & sambons förhållande såklart när man ALDRIG vill ha sex! Förut var de alltid jag som tog initiativ.

• Anonym (Gabby)

Jag har haft den biverkningen av alla hormonella pmedel, men det kanske är olika. Min sambo fick helt enkelt välja mellan att ha kondom eller ha en tjej som aldrig ville.

• Anonym
    Triplexxx skrev 2013-02-12 12:45:30 följande:
    Men är de likadant med alla prevmentivmedel eller kan jag byta till något annat? Eller kan man prova ngt p-piller? Är 23år. Har haft p-stav innan och då funkade sexlivet iallafall bra, men inte de andra. ska försöka få en tid hos barnmorskan.. Men de har börjat tära på mitt & sambons förhållande såklart när man ALDRIG vill ha sex! Förut var de alltid jag som tog initiativ.

Kondom borde inte ha den effekten på dig. Lycka till!
  • Triplexxx

Ja, de får bli ett snack med honom ikväll! Ska ta ut den där ringen innan den förstör mer än den gör nytta... Synd bara att de skulle ta så långt tid för mig att komma på att den kunde vara orsak!

Eller ja jag hoppas verkligen de är de.

Svar på tråden P-ring , ingen sexlust!?