• Älskafritt

Leva med en man med adhd

Önskar få kraft genom att prata med andra som lever med män med adhd.

• Svar på tråden Leva med en man med adhd
  • Älskafritt

Inte för tillfället. De enda han tar e teralendroppar just nu. Precis bytat vård. Han har gått på conserta i flera år tidigare men han förklarar de som att de funkar på förmiddagen sen mot middag efter middag e det som att gå på avtäning säger han. Plus att hans ögon fick rätt mö stryck av dom tab så han har nu väldigt dålig syn. Strateran åt han sist o då fick han så mycket biverkningar att han e bättre utan. De ja märkt funkat är hasch. Han funkar som vilken vanlig lugn Svensson kille då. Men de e olagligt så ist har dom stoppat i han consertan strateran,mitrazapin,sobril,heminivrin, teralendroppar. Var av inget direkt funkar.

• Älskafritt

Han e inte ren adhd utan har även diagnos borderline. Han kan få oförklarliga utbrott o göra riktigt sjuka grejor när han bli arg sen e de liksom precis som att de bara är en lek för honom. Han förstår inte vilken skadda han gör.

• Philippa
    Älskafritt skrev 2013-02-12 11:37:52 följande:
    Han e inte ren adhd utan har även diagnos borderline. Han kan få oförklarliga utbrott o göra riktigt sjuka grejor när han bli arg sen e de liksom precis som att de bara är en lek för honom. Han förstår inte vilken skadda han gör.

Vågar du leva med en sån man? Du planerar väl inga barn med honom?
  • Björn Bär
    Philippa skrev 2013-02-12 15:06:01 följande:

Vågar du leva med en sån man? Du planerar väl inga barn med honom?
    Precis vad jag tännkte också låter ju jätte farligt ju.
    Skulle inte villja att mina barn levde med mig om jag hade boarder line.
    Och rök inte hash för det är jätte olagligt och farligt då är det mycket bättre med medecinen i stället för den gör ingen skada så vad han borde göra är att äta mer medecin än innan så borde han bli bätre!
    Medecin ska man ju bli bätre av! =)

Lycka till i förhålandet iallafall och ha en bra dag alla fina mäniskor här på familje liv kram Björn!
  • Hugful80
    Björn Bär skrev 2013-03-23 23:01:35 följande:
    Och rök inte hash för det är jätte olagligt och farligt då är det mycket bättre med medecinen 
    Å andra sidan är det bättre med hasch än amfetamin. Icke fysiskt beroendeframkallande bland annat.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Hugful80
    Björn Bär skrev 2013-03-23 23:01:35 följande:
    Medecin ska man ju bli bätre av! =)
    Precis, och i de länder där cannabis skrivs ut som medecin så är det okej, eller? Men inte i Sverige, för där är det fortfarande olagligt?
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Björn Bär
    Hugful80 skrev 2013-03-23 23:24:58 följande:
    Å andra sidan är det bättre med hasch än amfetamin. Icke fysiskt beroendeframkallande bland annat.
    Det börjar med en joint och så går det över till hash och sen över till amfetamin så det är alldrig bra med knark men är det medecin är det inte knark.
  • Björn Bär
    Hugful80 skrev 2013-03-23 23:27:12 följande:
    Precis, och i de länder där cannabis skrivs ut som medecin så är det okej, eller? Men inte i Sverige, för där är det fortfarande olagligt?
    Jag struntar i vad som händer i Afrika det här är Sverige!
Svar på tråden Leva med en man med adhd