Hej!
Förstår känslan men är inte helt där, fast ändå lite. Min man är äldre än jag och har med åren fått mindre lust. Tror det är så när man varit ett par en tid också. Det där nervkittlande i början kommer inte gratis varje kväll. Att inte bli gravid på dryga 2 år har också tärt plus att jag nästan aldrig får orgasm då vi har sex. Men skillnaden mellan dig och mig är kanske att jag tycker det är mysigt de gånger vi har sex för vi gödslar inte med det i "tid och otid". Min man orkar en max 2 ggr vid ÄL-tid och då försöker vi då för då tycker jag också det är som skönast. Eg skulle jag vilja mer då dels pga chansen att få till en bebis och dels pga att jag då är våtast och njuter mest. Men det orkar inte han så då respekterar jag det och är glad att det i alla fall funkar super då. I övrigt har jag märkt att jag en knapp vecka för ÄL börjar få mer sekret och även efter ÄL är det rätt okej och då försöker vi passa på. Det vi slutat med är ligg när jag inte känner för det och känner mig kruttorr, vilket förut kändes helt okej för mig, tog bara lite längre tid innan jag kom igång. Eftersom jag har störst lust funkar detta bra. Ni har ju en annan behovsfördelning. Men om jag ska ge något råd till dig utifrån mina egna erfarenheter är det nog att försöka att ha sex bara när du någorlunda vill och ha mycket förspel så att du är så fuktig och mjuk du kan för en bra känsla föder en bra. Sedan tror jag att varje par själva måste avgöra vad "normal frekvens" är. Har faktiskt ingen aning om hur ofta andra ligger men så länge vi är nöjda med hur vi har det känns det okej. Det är klart jag skulle vilja ha mer sex än jag får men då vet jag att det jag får i så fall är sämre/dåligt och detta gör mig avtänd. Börja på låg nivå och med låga förväntningar och lyxa lite med tid för varandra. Ett tips jag kan ge är att börja tänka på sambon/maken under dagen så att du är lite sugen på sex när du kommer hem för vad jag förstår är det du som har svårt känna lust, inte han? Vore det skönt om han masserade dig eller gjorde annat avslappnande som förde er närmre varandra? Jag tror det är bra att testa nya grejer men massa sexleksaker och sånt är inget för mig, mer känslor och sånt som jag själv tänder på. Eftersom jag inte får orgasm smeker min man mig ibland efteråt vilket jag tycker är skönt. Kanske något att prova innan/efter. Jag vet inte vad i allt detta som kan hjälpa dig. Kanske inget men hoppas något i livet gör att det löser sig för er! Kram!