• Anonym (Hjälp oss !!!!)

Sexlivet har dött ut helt =( Hjälp oss hitta tillbaka till det =)

Skriver här istället för under sex och samlevnad för jag vill ha lite mer seriösa svar.

Jag och min man har försökt bli gravida i snart fyra år och det funkar inte. Är under utredning och står i kö för adoption men det är inte det som är problemet.

ALLA vet att man MÅSTE ha sex för att överhuvudtaget har en chans att bli gravid naturligt men vad gör man när sexlivet har dött ut helt pga barnlösheten. Har inget sug alls längre och det tar på krafterna att ha sex på schema i stort sett för att försöka lyckas när jag har ägglossning.

Snälla hjälp oss, det här ska inte ta knäcken på oss men som det är nu har vi bara sex när jag har ägglossning.

Vill hitta tillbaka till det romantiska och lite erotiska som ska finnas mellan ett par som älskar varandra och jag säger det igen, vill bara ha seriösa svar och gärna från någon i samma situation.

Kan ju inte bara vara hos oss som lusten försvunnit efter år av kämpande för att bli gravid....

• Svar på tråden Sexlivet har dött ut helt =( Hjälp oss hitta tillbaka till det =)
  • Anonym

Ni kanske behöver prata med någon? 

Anonym skrev 2013-02-12 14:36:13 följande:
    Ni kanske behöver prata med någon? 
    Tänkte prova lite själva först, är mest jag som har tappat lusten tyvärr =(
  • Anonym (Samma klubb)

Jag har heller ingen sexlust efter så här många års kamp. Värre blev det efter MA också som gjorde att ovanpå allt gör samlag ont. Jätteont om jag inte har äl snart inpå! Och efter äl vågar jag inte p.g.a alla m.f...Maken vill,men som tur är klarar han max 5 ggr på dryga veckan så sen får han lov att vara nöjd och är det också. Ingen aning hur man ska få sexlust igen,jag gör det enbart för att man måste och för att glädja maken. Hur han står ut med en så oerhört trist fru är en gåta!

Anonym (Samma klubb) skrev 2013-02-12 18:50:46 följande:
    Jag har heller ingen sexlust efter så här många års kamp. Värre blev det efter MA också som gjorde att ovanpå allt gör samlag ont. Jätteont om jag inte har äl snart inpå! Och efter äl vågar jag inte p.g.a alla m.f...Maken vill,men som tur är klarar han max 5 ggr på dryga veckan så sen får han lov att vara nöjd och är det också. Ingen aning hur man ska få sexlust igen,jag gör det enbart för att man måste och för att glädja maken. Hur han står ut med en så oerhört trist fru är en gåta!
    Skönt att det finns fler i samma situation även om det är inte är roligt =(

• Anonym

Hej!

Förstår känslan men är inte helt där, fast ändå lite. Min man är äldre än jag och har med åren fått mindre lust. Tror det är så när man varit ett par en tid också. Det där nervkittlande i början kommer inte gratis varje kväll. Att inte bli gravid på dryga 2 år har också tärt plus att jag nästan aldrig  får orgasm då vi har sex. Men skillnaden mellan dig och mig är kanske att jag tycker det är mysigt de gånger vi har sex för vi gödslar inte med det i "tid och otid". Min man orkar en max 2 ggr vid ÄL-tid och då försöker vi då för då tycker jag också det är som skönast. Eg skulle jag vilja mer då dels pga chansen att få till en bebis och dels pga att jag då är våtast och njuter mest. Men det orkar inte han så då respekterar jag det och är glad att det i alla fall funkar super då. I övrigt har jag märkt att jag en knapp vecka för ÄL börjar få mer sekret och även efter ÄL är det rätt okej och då försöker vi passa på. Det vi slutat med är ligg när jag inte känner för det och känner mig kruttorr, vilket förut kändes helt okej för mig, tog bara lite längre tid innan jag kom igång. Eftersom jag har störst lust funkar detta bra. Ni har ju en annan behovsfördelning. Men om jag ska ge något råd till dig utifrån mina egna erfarenheter är det nog att försöka att ha sex bara när du någorlunda vill och ha mycket förspel så att du är så fuktig och mjuk du kan för en bra känsla föder en bra. Sedan tror jag att varje par själva måste avgöra vad "normal frekvens" är. Har faktiskt ingen aning om hur ofta andra ligger men så länge vi är nöjda med hur vi har det känns det okej. Det är klart jag skulle vilja ha mer sex än jag får men då vet jag att det jag får i så fall är sämre/dåligt och detta gör mig avtänd. Börja på låg nivå och med låga förväntningar och lyxa lite med tid för varandra. Ett tips jag kan ge är att börja tänka på sambon/maken under dagen så att du är lite sugen på sex när du kommer hem för vad jag förstår är det du som har svårt känna lust, inte han? Vore det skönt om han masserade dig eller gjorde annat avslappnande som förde er närmre varandra? Jag tror det är bra att  testa nya grejer men massa sexleksaker och sånt är inget för mig, mer känslor och sånt som jag själv tänder på. Eftersom jag inte får orgasm smeker min man mig ibland efteråt vilket jag tycker är skönt. Kanske något att prova innan/efter. Jag vet inte vad i allt detta som kan hjälpa dig. Kanske inget men hoppas något i livet gör att det löser sig för er! Kram!

• Anonym

Tycker att du skall vända dig till en psykolog och avsätta en session eller tre åt ditt bekymmer. Tiden i sig löser "inget", det är vad man gör med tiden som hjälper. Kostar en slant att besöka en psykolog men i och med att ditt problem är relativt "enkelt" (ta inte illa upp, vill ej bagatellisera ditt lidande, men för en psykolog är detta inget stort problem jämförelsevis med en rad andra symtom) varför jag tippar på att max 4 sessioner borde "lösa ditt bekymmer". Och det kanske är värt slanten det kostar om det kan "rädda ert förhållade".

Svar på tråden Sexlivet har dött ut helt =( Hjälp oss hitta tillbaka till det =)