• matildabt

hur länge orkade ni jobba inom hemtjänst som gravid?

Jag jobbar inom hemtjänsten. Är i vecka 27 och har 3 månader kvar. Börjar bli väldigt jobbigt då jag har ryggproblem och väldigr svullna och ömma fötter, har tappat en massa ork redan men gör så gott jag kan. vill försöka en månad till men min kropp börjar sga ifrån. hur var det för er? tacksam för svar:)

• Svar på tråden hur länge orkade ni jobba inom hemtjänst som gravid?
  • KLAJSHUH

Jag var tjänstledig från mitt jobb men oftast får man gå på havandeskapspenning 2 månader innan födseln. Just för att jobbet är för fysiskt krävande. Vet även en del som blivit sjukskrivna ca 50% fram till de 2 sista månaderna.

• klarabella87

Jag jobbade på hemtjänst till vecka 32, gick sedan på havandeskapsledigt 2 mån innan BF... Men jag hade lätt kunnat jobbat 1 månad till.. Jag var extremt rastlös av att vara "ledig" och längtade tillbaka till jobbet.. Jag hade inte spec. stor mage, gick bara upp 8  kg totalt.. de ända som var jobbigt var att böja sig ned vid olika tillfällen..

• Lovisasmamma

Jag hade tidiga problem med förvärkar och foglossningar så jag var nog hemma från vecka 25.. Men det är ju individuellt, det måste man ju känna efter själv..

• matildabt
    Lovisasmamma skrev 2013-02-13 10:33:16 följande:
    Jag hade tidiga problem med förvärkar och foglossningar så jag var nog hemma från vecka 25.. Men det är ju individuellt, det måste man ju känna efter själv..

Okej fy, blev du sjukskriven då eller gick du bara på havandeskapspenning? Har kraftiga ryggproblem och börjar tro att det kan vara foglossning på högra sidan av ländryggen. är i vecka 27 nu
  • babyblå

Tom v 31, blev sjukskriven sista veckan pga åderbråck, sen gick jag på havandeskapspenning de sista två månaderna. Nio veckor(!) innan BF alltså!

Svar på tråden hur länge orkade ni jobba inom hemtjänst som gravid?