Någon som har erfarenhet av flytt med eller utan barn?
Jag har ett barn på 11 år,är separerad från pappan sen 6 år tillbaka,träffade min nya man strax efter. Vi har gemensam vårdnad och vv boende varannan vecka! Jag och min man har varit särbos under denna tid då han bor 30 mil bort i min gamla hemstad.Han har varit här 1 ggn/mån på sin långledighet. Det har funkat bra ända tills jag blev arb.lös för 1 1/2 år sen! Jag har svårt att hitta jobb här då vi bor i obygden,börjar få åldern emot mig då jag sakta men säkert närmar mig 50. Har sökt alla jobb som finns utan resultat och stämplingsdagarna börjar tryta...har svårt att få ekonomin att gå ihop och vet inte om jag har råd att bo kvar i min lägenhet. Mannen hjälper så klart till men han har sina egna utgifter också.
Nu har jag chans på några jobb där och känner att jag måste och vill prova det. Hur löser vi boendet bäst då? Vad händer om barnet vill flytta med men inte får för pappa? Om hon ska bo hos pappa hur löser man umgänge på bästa sätt?
Jag vill inte att barnet ska känna sig övergivet eller bortvalt om jag flyttar,vill helst att hon ska med. Hur mycket har barnet att säga till om?
Kan jag förlora vårdnaden om jag flyttar? Finns det någon som har erfarenhet av detta? Betackar mig för attacker om att jag är en dålig mamma som lämnar eller vill roffa åt mig ungen som man läser i var och varannat inlägg här! Lite tips och ide'er tack