Samboförhållande inne på tredje året, hon säger sig plötsligt nu vara ointresserad av sex.
Hej,
Efter tre år i mitt samboförhållande har det som för många blivit mindre och mindre sex. I början var jag den som ställde upp, då jag tyckte några gånger varje dag var lite för mycket. Men såg samtidigt hur mycket det gav henne och det gjorde mig glad. Hon har aldrig haft problem med orgasm utan det har tvärtom varit lite att hon kommer innan mig och ibland räckte det så, jag tyckte det var mysigt ändå. För mig har det viktigaste varit närheten, det är ett sätt för mig att visa kärlek.
Efter 6 månader ungefär var vi nere på 2 ggr i månaden och jag började då ta mindre och mindre initiativ eftersom jag hela tiden blev avvisad vilket gjorde oerhört ont. Det var det vanliga: hon var trött, något var stressigt i skolan, vi hade grälat eller att hon inte var rakad (vilket jag aldrig brytt mig om). En dag var hon ledsen och undrade varför jag aldrig tog initiativ längre, att hon är frustrerad. Då började jag försöka på nytt men möttes ganska snart av konstant avvisande igen.
Förra året hade vi sex 8 gånger. Det är inga större problem egentligen och det finns vissa händelser som spelar in (abort, kopparspiral). Man blir dock inte någon bra älskare när man känner sig tom och ledsen efter sexet för man vet att nästa gång är 2 månader framåt i tiden. Jag känner mig dålig, ful och obetydlig. Jag försöker kompensera, ta hand om ännu mer av vardagssysslorna än annars, skjutsar runt på henne, tar hand om disken och lagar mat varje dag, hjälper henne med så mycket jag bara förmår; men det har inte haft någon inverkan. Vi var och är fortfarande fysiska, pussar på varandra och gör små saker för att överraska, men hon blir aldrig våt längre trots förspel OM vi ens kommer så långt. Jag har inte tjatat för jag är medveten om pressen det avger, men på sistone har jag börjat må väldigt väldigt dåligt och stänger mig mer och mer inne mentalt. De gånger jag tagit upp det (med några månaders mellanrum) har hon alltid bedyrat att det "kommer bli bättre snart".
Så det slutade med att vi grälade om detta. Hon tjatade om att hon såg att jag inte mådde bra och undrade varför. När jag svarade blev hon rasande och påstod "att hon skulle sära på benen för mig". Till slut säger hon att "sex inte är viktigt för henne i ett förhållande" från klar himmel vilket verkligen tog mig på sängkanten.
Vi har nu kommit överens om att inte ha sex förrens hon är redo. Det känns mycket bättre då jag funderar på det mindre, men sorgen finns kvar och jag har lite svårt att sova. Försöker distansiera mig med hobby, intressen och min släkt, men sambon vill umgås mest hela tiden. Det är något jag tidigare uppskattat, men idag gör det mig bara förvirrad.
Egentligen är inte problemet längre frekvensen, utan att hon efter tre år påstår att sex är oviktigt. Det gjorde så ont att höra! Hon har blivit våldtagen när hon var tonåring, men hur kan detta komma fram först nu, och särskilt efter att hon själv varit väldigt sexuell tidigare i förhållandet, och även haft KK innan vi träffades?
Så vad gör man? Separation känns som en snabb lösning med mycket smärta för oss båda. Jag har försökt lägga fram att vi kanske inte passar så bra ihop och borde gå isär för bådas bästa - men hon blir helt förkrossad. Jag är, med handen på hjärtat, lika förälskad som för tre år sedan, och även fast hon bedyrar hur mycket hon älskar mig så känns det som vi ligger på helt olika nivåer emotionellt. Det känns helt enkelt som att hon tycker det är bekvämt och tryggt att vara tillsammans med mig, men att attraktionen är borta. Hon förnekar givetvis detta.
Antar att jag är ute efter att höra ifall någon annan har haft det likadant och hur det gick för er. Gick ni skilda vägar till slut eller lyckades ni komma fram till en lösning?