• Millass

Bf slutet av augusti, nån idé med sommarjobb??

Hej! Jag är gravid v 13. Är studerande och har skola fram tills jag är i v 33 i sommar. Alltså slutet av juni. Min fråga är: är det någon idé att sommarjobba något? Jag läser på Komvux till undersköterska och har fått erbjudande om jobb i sommar på ett demensboende.. Eftersom det är min första graviditet så vet jag inte hur mycket man orkar och klarar inom ett sånt arbete. Därför ber jag om era åsikter :) Tack Mvh Millass

• Svar på tråden Bf slutet av augusti, nån idé med sommarjobb??
  • gosegrisen

Om du har råd att vara ledig så hade jag inte tagit jobbet om jag var du. Det är svårt att säga hur du kommer att må, och du kommer garanterat att ha väldigt mycket annat som snurrar i huvudet. Även om du är utbildad så är det massor att lära sig på en ny arbetsplats och första veckorna är tunga även om man inte är gravid.

Jag hade en väldigt enkel graviditet men var ändå glad att jag hade möjlighet att vara helt ledig de sista två månaderna. 

• Millass

Vilka snabba svar! Tack:)

Jag får fundera lite och se hur jag gör då!
    På min praktik jag hade senast var det en stackars farbror som tappade balansen och föll på mig, så jag är lite orolig över sådana "skador" eller vad man ska kalla det.. Så helst skulle jag inte gå dit när det är så nära födseln.. Men samtidigt kanske jag mår jättebra och det skulle gå fint att vara där.. Mycket att tänka på..
    Tar in era svar och drar igång hjärnkontoret på en riktig funderare!!

• izgo

Dkna arbetskamrater får finnas lite extra vid behov. Vi hade farbröder som betedde sig aggresivt, slåss och sånt, men aldrig hårt på min mage.

Svar på tråden Bf slutet av augusti, nån idé med sommarjobb??