imorgon skriver vi på...
Ja, imorgon ska vi ha ett möte med särskolans rektor för att skriva på papprena, vår son ska bli inskriven på särskola nu. Det känns som att det är det rätta för honom, men jag känner ju ändå en sorg i hjärtat :(
Han kommer iallafall att få gå kvar i sin klass med sina kompisar och det känns bra.
Jag hoppas bara att allt löser sig med material och hjälp och stöd i skolan. Nästa vecka ska barnhab göra ett besök i skolan för att se hur det funkar. Med anledning av att rektorn skulle dra in klassens resurs. Men nu verkar hon vara kvar men vet inte i vilken omfattning.
Enligt dem ska min son ha rätt till resurs fast han är inskriven i särskola men det känns jobbigt att man ska behöva gå på tusen möten innan allt är klart. Borde inte ta sån jäkla tid med allt...
Funderar också på hur man ska göra med öppenheten ang. det här. Min son vet inte att han ska läsa efter särskolans läroplan men att han ska få andra uppgifter (fast han har ju haft andra uppgifter tidigare också).
Men ni som har barn i särskola och som har en utv. störning. Har ni berättat för t ex äldre syskon hur det är och så. Jag har berättat för närmsta familjen om beslutet men tycker inte att man behöver skrika ut det över hela stan. Men för barnen,ska man säga som det är eller vad har ni andra gjort?? Börjat fundera över det först nu faktiskt.
Kände bara med den här tråden att jag ville skriva av mig lite, mycket känslor och funderingar man har...