Anonym skrev 2013-02-13 20:21:43 följande:
Att ägget ligger fritt i äggledaren är inte helt korrekt, det är som små små flimmerhår i äggledarna som hjälper ägget ner till livmodern. Dessutom procuderar ett befruktat ägg hormoner, små små mängder hcg som gör att livmodern förbereds på att ägget är på väg - det ställer om livmodern från vanlig cykel till graviditet innan infästningen. Det är Ovanligt att man känner något innan infästningen, men det är Inte omöjligt. Lita på den känsla! Och även om det skulle vara negativt tillsist, finns det inget som säger att där inte fanns ett befruktat ägg som gjorde sig påmint men sen inte fortsatte att utvecklas. Men vi kvinnor har ju i alla tider blivit klappade på huvudet av läkarvetenskapen som säger sig veta mer om våra kroppar än vi själva. För hundra år sedan var läkarvetenskapen enig om att idrott var skadligt för kvinnor. Lita på känslan, och håll tummarna att det går hela vägen!!
Vad kul att höra

jag verkar känna min kropp bra då jag aldrig har egen äl och de få gånger jag haft det så har jag märkt det och vetat till 100% att "NU har jag ägglossning" och fått det bekräftat med vul. Hade enorma äl-flytningar förra söndagen och på måndagen när jag gjorde vul var äggblåsan över 20 mm. Har även gått ner massor i vikt så väger strax över 50 nu så jag märker tydligt att magen är onormalt svullen nu de senaste kvällarna. Vet att det kan vara PMS också! Men jag har, trots flera år försök med barn nr 1, aldrig varit skengravid men denna gång har jag bara en oförklarligt bra magkänsla!